۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۷۶۶۵۳
حجت‌‌الاسلام فرحزاد:

شبکه‌های بیگانه تخریب عقاید مردم را نشانه گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه شبکه‌های بیگانه اعتقادات مردم را تخریب می‌کنند، نگاه به شبکه‌های منحرف صهیونیستی، وهابی و ضد انقلاب را که هدفی جز ترویج بی‌دینی، مقابله با اسلام و تشیع ندارند، حرام دانست.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر هفتمین روز ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر این‌که ائمه(ع) فرمودند «انسان حق ندارد هر سخنرانی را گوش داده و یا به هر چیزی نگاه کند»، گفت: شبکه‌های بیگانه اعتقادات مردم به ویژه جوانان را تخریب می‌کنند.

وی ادامه داد: نگاه به شبکه‌های بیگانه که مسائل جنسی را نشان می‌دهند قطعا حرام است، نگاه به شبکه‌های وهابی که اعتقادات جوانان را تخریب می‌کند، شیعیان را وهابی کرده و بی‌دینی را رواج می‌دهند، شبکه‌های که بینش ضد انقلابی دارند، درست نیست.

خطیب توانای کشور با اشاره به این‌که شبکه‌های صهیونیستی غربی مانند بی بی سی تنها به دنبال منافع خود هستند، خاطرنشان کرد: فکر کردید این شبکه‌های دلشان به حال ما می‌سوزد، این‌ها تنها به دنبال این هستند که ذهن جوانان را نسبت به عقایدشان تخریب کنند.

شبکه‌های وهابی، مخرب‌ترین شبکه‌ها هستند

وی افزود: ممکن است، پدر و مادری چندین سال برای متدین کردن فرزندان خود تلاش کنند، ولی می‌بینی یک شبکه‌ وهابی آن‌ها را از مسیر اصلی منحرف می‌کند، مخرب‌ترین شبکه‌ها، شبکه‌های وهابی هستند، وهابی‌ها خود را حق می‌دانند، در حالی که می‌خواهند ریشه اسلام و تشیع را بزنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مؤمن باید زیرک بوده و فریب دشمنان را نخورد، اظهار داشت: گاهی یک برنامه ناصحیح مسیر زندگی فرد را تغییر می‌دهد، دشمنان به نام اهل‌بیت(ع) شبکه ایجاد می‌کنند، در حالی که ائمه(ع)، علما و روحانیان را زیر سؤال می‌برند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد اعتقاداتشان ضعیف بوده و با چند کلمه اعتقادات خود را از دست می‌دهند، امروز راه بهشت و جهنم باز است، افراد می‌توانند با استفاده از سایت‌های دینی به سخنرانی‌های دینی گوش داده و راه صحیح را طی کنند، برخی‌ها نیز با گوش دادن به سخنان شبکه‌های غیر دینی راه ناصحیح را طی می‌کنند.

قیمت‌های افزایش یافته ولی کیفیت و محتوا کم شده است

حجت‌الاسلام فرحزاد در ادامه با تأکید بر این‌که انسان باید به دنبال کسب روزی حلال باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی از افراد قیمت‌های اجناس را زیاد می‌کنند، در حالی که کیفیت و محتوای آنها کم شده است.

وی ادامه داد: چندی پیش مسؤولی در مصاحبه گفت، قانون این است که برای آهنگ پیشواز صلوات، نوحه و همانند آن 300 تومان باید پرداخت شود، در حالی که مخابرات تاکنون برای یک ماه آهنگ‌ پشواز 500 دریافت می‌کرد، آیا می‌شود این مبالغی هنگفت که زیاد دریافت شده را برگرداند؟؛ گاهی مال یک نفر را می‌خورند، گاهی مال هفتاد میلیون نفر را بالا می‌کشند، انسان باید در روز قیامت پاسخ‌گویی کارهای خود باشد.

خطیب توانای کشور با بیان این‌که گاهی یک روایت و آیه مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند «اگر فردی یک مسأله دینی را یاد بگیرد، خدا در روز قیامت هزار قلاده نور بر گردن او می‌انداز، هزار گناه او را می‌بخشد، در بهشت به او یک شهر می‌دهد و در نامه اعمال او به اندازه موهای بدنش حج می‌نویسد».

وی تصریح کرد: افراد فکر نکنند پای منبر نشستن و سخنرانی دینی گوش دادن ثواب ندارد، کسی که در جلسه به سخنرانی گوش می‌دهد در واقع گوینده را می‌پرستت، حال اگر گوینده از خدا و اهل‌بیت(ع) بگوید، انسان در واقع خدا و ائمه(ع) را می‌پرستد، ولی اگر در مجلسی بنشیند که از شیطان و گناه گفته می‌شود، فرد در حقیقت شیطان را می‌پرستد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که ائمه(ع) تأکید فراوانی داشتند که انسان هر نوشته را نخواند و به هر چیزی نگاه نکند، گفت: نوشته‌ای که ما را به خدا و اهل‌بیت(ع) برساند حق است، وگرنه باطل و ضاله بوده و خواندن آن نیز حرام است.

وی در پایان اظهار داشت: برخی‌های نفس و شیطان پرست هستند، در حالی که انسان باید تنها خدا پرست باشد./993/پ202/ی

ارسال نظرات