۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۰۸۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

همه خلاقیت ها و استعدادها در اختیار نماز جمعه باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر این که همه خلاقیت ها و استعدادها باید در اختیار نماز جمعه باشد، گفت: به یقین نماز جمعه در هر منطقه وحدت آفرین است؛ بنابراین همه مؤظفند حول محور امام جمعه حرکت کنند و از تک روی ها بپرهیزند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، پیش از ظهر امروز در آیین معارفه نخستین امام جمعه شهر گهرو از توابع شهرستان شلمزار این استان، با اشاره به شور و اشتیاق غیر قابل توصیف مردم این منطقه در استقبال از امام جمعه جدید، اظهار داشت: این حضور پرشور شما نشانه شایستگی شما است و خداوند متعال هم نعمت را به کسی می دهد که شایسته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماز جمعه را از مؤثرترین و پربرکت ترین احکام خداوند بیان کرد و گفت: به یقین در تاریخ گهرو این حضور حماسی در ماه مبارک رمضان ماندگار خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در اهمیت نماز جمعه بیان داشت: این آیین عبادی و سیاسی آن قدر نزد پروردگار متعال مهم است که برای آن یک سوره به صورت مجزا قرار داده است و سوره جمعه نیز، جز نماز جمعه نیست.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که نماز جمعه تنها یک نماز جماعت نیست، خاطرنشان کرد: تمام نمازهای جماعت در روز جمعه به خاطر نماز جمعه تعطیل می شود و اگر کسی به خاطر عذری نتواند در نماز جمعه شرکت کند، بهتر است نمازش را به تأخیر بیندازد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که همه خلاقیت ها و استعدادها باید در اختیار نماز جمعه باشد، ابراز داشت: به یقین نماز جمعه در هر منطقه وحدت آفرین است؛ بنابراین همه مؤظفند حول محور امام جمعه حرکت کنند و از تک روی ها بپرهیزند.

 

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نماز جمعه حرف دل مردم را می زند، تصریح کرد: امام جمعه در خطبه های نماز جمعه، مشکلات مردم را مطرح و از مسؤولین مطالبه می کند؛ نماز جمعه هم رابط انسان با خدا و هم رابطی بین مردم و مسؤولین می شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که هیچ امام جمعه ای قدرت اجرایی ندارد، گفت: امام جمعه از لحاظ قانونی نمی تواند به مسؤولین امر و نهی کند اما به دلیل این که از طرف رهبر معظم انقلاب منصوب می شود، اعتبار دارد و می تواند مشکلات مردم را پی گیری کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری امام جمعه را خدمتگزار مردم برای آبادانی و رشد شهر بیان کرد و گفت: انتظارتان از امام جمعه محدود باشد و او را پدر معنوی شهر بدانید و در همه زمینه ها یار و یاور او باشید./9457/پ202/ب

ارسال نظرات