۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۷۷۴۵۱
در نقد عجیب‌ترین دروغ تاریخ؛

کتاب مهدی مهم‌ترین حقیقت تاریخ منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب مهدی مهم‌ترین حقیقت تاریخ در نقد کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.
مهدي مهم‌ترين حقيقت تاريخ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهم‌ترین حقیقت تاریخ به قلم مجتبی گودرزی در نقد کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ به تازگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به زیور طبع آراسته شده است.

 

آینده روشن جهان با ظهور منجی، از جمله باورهایی است که همه ادیان الهی و برخی ادیان غیر الهی به آن عقیده دارند؛ این منجی در اسلام به مهدی موعود، معروف و از نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و از فرزندان حضرت علی علیه‌السلام و فاطمه علیهاالسلام است.

 

اعتقاد به وجود منجی بین همه مسلمانان مشترک است و اختلاف در تولد یا متولد نشدن منجی است؛ شیعه به تولد منجی اعتقاد دارد، اما اهل سنت در این‌باره اختلاف دارند، برخی دانشمندان اهل سنت مانند شیعه معتقدند که منجی متولد شده و عده‌ای تولدش را رد می‌کنند.

 

در این میان برخی فرقه‌های منحرف می‌کوشند عقیده به مهدویت را به شیعه منحصر بدانند و با ایجاد شبهه، اصل اعتقاد به مهدویت را نیز زیر سؤال برند که نوشتار این کتاب، پاسخ به شبهه‌هایی است که در یکی از کتاب‌های فرقه وهابیت درباره اعتقاد به منجی نوشته شده است.

 

کتاب مهدی مهم‌ترین حقیقت تاریخ در سیزده فصل به رشته تحریر در آمده که مهدویت و روایات شیعه، مهدویت و عالمان شیعه، دلایل عقلی و نقلی بر ضرورت وجود حجت، نام حضرت، نسبت حضرت و ولادت حضرت مهدی، شش فصل ابتدایی آن را تشکیل می‌دهد.

 

فصل هفتم تا سیزدهم این کتاب به عنوان‌های شاهد ولادت آن حضرت، غیبت آن حضرت، فلسفه غیبت، دلیل ظهور نکردن حضرت مهدی، مکان و چگونگی زندگی حضرت مهدی، حوادث پس از ظهور و مدت حکومت و قلمرو حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه مزین شده است.

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «امروزه با وجود باورهای مشترک بسیار میان دو مذهب تشیع و تسنن و ضرورت وحدت مسلمانان، فرقه‌ای ساختگی به نام وهابیت، می‌کوشد تا با ایجاد اتهام‌های واهی و مخدوش کردن چهره شیعه اثنا عشری اختلاف میان شیعه و سنی را عمیق‌تر کند

 

این نوشتار می‌افزاید: «این فرقه در سال‌های اخیر، کتاب‌های بسیاری درباره مسائل اختلافی با رویکرد تهمت و افترا و طرح مسائل ضعیف و مطرود از دیدگاه شیعه،‌ به چاپ رسانده که یکی از آنها کتاب «متی یشرق نورک ایهاالمنتظر» تألیف عثمان بن محمد الخمیس است.

 

کتاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مهم‌ترین حقیقت تاریخ به قلم مجتبی گودرزی در قطع رقعی، 192 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 3500 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است./920/ن602/ی

ارسال نظرات