۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۹۱۷
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به هتک حرمت ناهیان از منکر؛

غیرت دینی جامعه نباید در مقابل بی حرمتی ها خاموش بنشیند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، با تأکید بر این که اگر غیرت دینی جامعه بیدار باشد نباید در مقابل بی حرمتی ها خاموش بنشیند، گفت: قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را از نشانه های ایمان می داند. این اصل در کنار فرایضی چون نماز، روزه و جهاد، جزو واجبات هر مسلمان است که نباید از آن غفلت شود.
صديقه قنادي

صدیقه قنادی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به هتک حرمت دو بانوی آمر به معروف در تهران، گفت: این اتفاق ناگوار در پایتخت کشور اسلامی ایران آن هم در ماه مبارک رمضان غیرقابل تحمل است.

وی با بیان این که امروز به جای این که امر به معروف ارزش باشد، بیشتر نهی از معروف مطرح و مورد توجه است، ادامه این روند را نگران کننده و خطرآفرین توصیف کرد.

 

قنادی با تأکید بر این که اگر غیرت دینی جامعه بیدار باشد نباید در مقابل این گونه اقدامات خاموش بنشیند، تصریح کرد: معاندان اسلام و نظام همیشه در پی آزمون توطئه های خود هستند؛ اگر با مقاومت متدینان مواجه شوند دیگر کارشان را تکرار نمی کنند اما زمانی که سکوت ما را ببینند به ارتکاب منکرات ادامه می دهند.

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد خاطرنشان کرد: این که افراد بی دین تصور می کنند دوره دین و اسلام گذشته و می توانند هر کار(منکری) خواستند انجام دهند، اشتباه بزرگی است. ما هرگز نخواهیم گذاشت کسی در جامعه به راحتی از چارچوب دین تخطی کند.

 

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر به دولت، پایتخت یا کشور ایران منحصر نیست، افزود: این فریضه بر همه مسلمانان در هر نقطه ای از جهان واجب است.

 

قنادی، وضعیت کنونی رواج منکرات در جامعه را ناشی از تعطیلی یا کمرنگی فریضه امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این در حالی است که قرآن کریم امر کردن به کار نیک و نهی از کار بد را یکی از صفات ویژه مؤمنان می داند.

 

بانوان متدین در عین حفظ حجاب و عفت، حضور اجتماعی مفید و اثرگذار  دارند

 

مدیرعامل سابق ایونا، ادعای برخی هتک حرمت کنندگان ناهیان از منکر، مبنی بر اکثریت بودن خود را توهمی پوچ خواند و یادآور شد: حضور اجتماعی زن با حضور هرزه مآبانه او در خیابان ها متفاوت است؛ زنان محجبه ما مانند بدحجاب ها خود را در خیابان ها، ویترین انظار عمومی قرار نمی دهند بلکه در پست ها و سطوح بالای تحصیلی و مدیریتی حضور اجتماعی خود را همراه با حفظ حجاب و عفاف دارند.

 

وی، جری تر شدن روزافزون مجرمان به ویژه در زمینه بدحجابی را حاصل کم کاری قوه قضاییه در اجرای قوانین دانست و گفت: بدحجابی نیز مانند سایر جرایم و مفاسد، قانوناً و شرعاً، جرم است و مرتکبان آن باید مجازات شوند اما متأسفانه دستگاه قضا آن گونه که باید با قدرت و صلابت برخورد نمی کنند، در نتیجه مجرمان به جای احساس ناامنی، کاملا خود را در امن و امان می بینند و جسارت ارتکاب جرم در آنان تقویت می شود.

 

پرونده شاکیان امر به معروف باید خارج از نوبت در دادگاه ها بررسی شود

 

قنادی در مورد عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی و منکرات، گفت: نیروی انتظامی بازوی قوه قضاییه است؛ اگر قانون قضایی قوت داشته باشد به همان اندازه نیروی انتظامی نیز قوی عمل می کند اما وقتی می بیند که با وجود دستگیری مجرم، وی بلافاصله با کمترین وثیقه ممکن آزاد می شود، انگیزه چندانی برای برخورد ندارند.

 

این کارشناس مذهبی با انتقاد از کمرنگ شدن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم، اضافه کرد: گاهی عده ای حاضر می شوند در ازای کسب منافع مادی، مرتکب منکر شوند یا به مرتکبان کمک کنند.

 

وی با تأکید بر این که پرونده شاکیان امر به معروف باید خارج از نوبت در دادگاه ها بررسی شود، افزود: اگر قوانین اجرایی و قوه قضاییه با قوه مجریه هماهنگ باشد، همه مشکلات رفع می شود. وقتی می بینند ضاربان بدون هیچ مشکلی در جامعه زندگی می کنند جسارتشان بیشتر می شود.

 

قنادی یادآور شد: قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را از نشانه های ایمان می داند و این اصل در کنار فرایضی چون نماز، روزه و جهاد، جزو واجبات هر مسلمان است که نباید از آن غفلت شود.

 

گفتنی است، در آخرین برخورد با آمران به معروف و ناهیان از منکر، 23 و 24 تیرماه جاری و تنها طی دو روز، دو بانوی آمر به معروف و روزه دار در تهران مورد ضرب و شتم زنان بدحجاب قرار گرفتند./930/ت301/پ

ارسال نظرات