۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۷۸۳۷۳
حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی:

قدرشناس شب‌های قدر باشیم/ تجلی حقانیت تشیع روز به روز بیشتر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره‌مندی از فضائل معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر گفت: خوشا به حال بندگانی که قدرشناس شب‌های قدر هستند.
امام علي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحمید باقری بنابی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، بامداد امروز در جمع شرکت کنندگان در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در تبریز اظهار داشت: بهره مندی از فضائل معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر ضرورتی مهم برای هر فرد مؤمن محسوب می شود.


وی با بیان این‌که تقدیر یک ساله انسان در شب قدر از سوی خداوند متعال نوشته می شود، خاطرنشان کرد: در شب قدر است که امور سال آینده مقدر می شود، از این رو چه خوب است که قدرشناس شب های قدر باشیم و رحمت الهی را شامل حال خود و برادر دینی‌‌مان بکنیم، به یقین دعاها در این لحظات معنوی مستجاب است.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به احادیث و روایات متعدد درباره فضیلت و نورانیت شب قدر گفت: امام محمد باقر(ع) می فرماید«در شب قدر فرشتگان و نگارندگان الهی به آسمان دنیا فرود می‌آیند و نعمت‌ها و توفیقاتی را که قرار است در طول سال به بندگان برسد را می‌نویسند» بنا بر این فرمایش معصوم(ع) همه چیز از شب قدر شروع می‌شود.


وی با اشاره نزول یک‌باره آیات قرآنی بر پیامبر اسلام(ص) در شب قدر گفت: در حدیثی از امام علی (ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) آمده که ولایت آن حضرت نیز در این شب مقدر شده است؛ «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ» باید دانست که «فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ» یعنی امام و صاحب امر.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان گوشه‌هایی از فضائل و سیره امام علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: یکی از دیگر از زینت‌ شب های قدر، منتسب بودن این لحظات و شب های معنوی با نام و یاد مولای متقیان است، امامی که پیامبر از او با عنوان « علی مع الحق و حق مع العلی » یاد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به تلاش چند صد ساله دشمنان اسلام و تشیع در خاموشی تجلی حقانیت علی(ع) گفت: اگر حقیقت این جمله تاریخی پیامبر اسلام که فرمودند«من کنت مولاه فان  مولاه علی » هر که من مولای اویم علی هم مولای او است، را درک کنیم، خواهیم توانست امام زمان خود را بهتر بشناسیم.


وی با بیان این‌که هیچ کس در عالم  چون امام علی(ع) بعد از اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد(ص) دارای فضل، مقام و مرتبت نیست، گفت: غیر از خدا، رسولش و اولیای الهی بر فضائل آن حضرت خبر ندارند، علی(ع)  جامع اضداد و دارای مکارم اخلاقی و سجایای معرفتی بوده که مایه فخر شیعه است./935/پ202/س

ارسال نظرات