۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۸۴۸۱

برگزاری ضیافت افطار نمایندگی مقام معظم رهبری در مسکو

خبرگزاری رسا ـ ضیافت ویژه افطار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرکت مسلمانان کشورهای مختلف جهان و شیعیان مسکو در روسیه برگزار شد.
مسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان کشورهای مختلف جهان و شیعیان مقیم مسکو، روز گذشته را میهمان مجلس ضیافت باشکوهی بودند که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و به نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در یکی از رستوران های این شهر برگزار شد.

 

در این مجلس سرشار از معنویت و صفا ، "سجادی "سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و شماری از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو ، جمعی از علما و مبلغان  آذری و گروه کثیری از مومنین روزه دار، از ساعتی مانده به افطار، مخاطب برنامه ها و سخنرانی های انجام گرفته بودند.

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سخنانی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان ، شرایط و ویژگی های روزه مقبول در گاه حق را برشمرد.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ادامه با اشاره به مشکلات جهان اسلام، به مساله فلسطین و کشتار مسلمانان این سرزمین به دست اسراییل غاصب به عنوان مساله شماره یک مسلمانان جهان اشاره و از درگاه خداوند برای رهایی مردم فلسطین از اسارت در دست صهیونیست ها دعا کرد.

 

ابراهیمی همچنین از درگاه خداوند خواستار پایان اشغال سرزمین های مسلمانان در نقاط مختلف جهان و حل مشکلات جهان اسلام شد.

 

 در ادامه پس از سخنرانی چند تن از طلاب و روحانیان آذری ، نماهنگی از قرائت اشعاری در وصف اهل بیت (ع) به زبان آذری از سوی مقام معظم رهبری پخش شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

 

گفتنی است در حاشیه این ضیافت ، آثاری از حضرت امام خمینی (ره) به زبان های روسی و آذری در ین حاضران توزیع شد./994/ب102/د

ارسال نظرات