۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۷۸۶۷۲
امام جمعه هریس:

روز قدس فرصتی برای آگاهی وجدان‌های بیدار است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت روز جهانی قدس را فراخوان همه‌جانبه‌ای برای همه امت اسلامی و وجدان‌های بیدار دانست.
روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جمع عزاداران علوی با بیان این‌که مولای متقیان و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هیچگاه تحمل ظالم و ظلم را نداشته‌ اند، اظهار داشت: هر انسان پاک طینت و منصفی مظلومیت مردم فلسطین را تأیید و ظلم رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کند.


وی با بیان این‌که محکومیت اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی تنها جنبه سیاسی ندارد، خاطرنشان کرد: وظیفه هر انسان است که نسبت به ظالم اعتراض کند، حال اگر مسلمان باشد، وظیفه شرعی دارد که نسبت به ندای مظلوم جواب دهد، همه در برابر وضعیت اسف‌بار مسلمانان دربند غاصبان صهیونیستی وظیفه داریم.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به سخنرانی تاریخی شهید مطهری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی گفت: همانطور که آن شهید مظلوم گفت؛ باید دید که اگر پیغمبر اسلام زنده می‏بود امروز چه می‏کرد؟ درباره چه مسأله‏ای‏ می‏اندیشید؟ شهید مطهری به والله و بالله قسم می‏خورده که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏لرزد.


امام جمعه هریس با اشاره به ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس تصریح کرد: ضرورت انتقال یاد و نام قدس به تمام نسل‌های آینده، مسلمان و آزادگان جهان امری اجتناب‌ناپذیر است، نسل‌های آینده باید بدانند که آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی وظیفه همیشگی و ذاتی آنها است.


وی با بیان این‌که توطئه رژیم صهیونیستی و مستکبران غربی فراموشی نام فلسطین و مالکیت مسلمانان بر قدس شریف است، گفت: روز قدس توانست که این توطئه شوم را ناکارآمد کند، به‌حق امام راحل با نامگذاری تاریخی روز جهانی قدس به تحمل درد و رنج، مشکلات و تجاوزگری صهیونیست‌ها پایان داد.


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت روز جهانی قدس را فراخوان ه
مه‌جانبه‌ای برای همه امت اسلامی و وجدان‌های بیدار دانست و افزود: روز جهانی قدس، روز پایداری ملت‌های مسلمان و روز فریاد بر رژیم اشغالگری است که بیش از 60 سال با جنایت، غارت و قتل عام مسلمانان به دنبال هویت جعلی است.


حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که امت سلامی باید برای برچیدن ظلم و جور صهیونیست ها و بازگرداندن قدس و مسجد ‌الاقصی به پا خیزد، گفت: انقلاب اسلامی ایران تاثیر عمیقی بر ملت مسلمان فلسطین در زمینه بازگشت به آموزه‌های دینی و امیدوار شدن به توانایی‌های خود داشته است.


وی در پایان یادآور شد: الگو قرار دادن نظام اسلامی از سوی مبارزان فلسطینی، انتخاب مسجد به عنوان پایگاه اصلی مبارزه با دشمنان، سامان دادن وحدت بر محور اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های جهادی همواره از برکات انقلاب اسلامی بوده است، در حقیقت انتفاضه محصول تاثیرپذیری مبارزان فلسطینی از انقلاب اسلامی ایران است./935/پ202/ب

ارسال نظرات