۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۷۲۰

شیعیان به برکت ولایت در اوج عزت قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که علی جانم علی جویم، باید در عمل واقعیت یابد، گفت: این‌که برخی می گویند «علی دارم چه غم دارم»، نشأت گرفته از افکار التقاطی و انحرافی است.
حجت الاسلام بلاغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، از وعاظ تبریز، بامداد امروز در جمع احیاگران شب بیست‌ویکم ماه رمضان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان این‌که محبت اهل بیت در دل هر کسی که است، ایمان حقیقی به پیامبر اسلام و خداوند متعال دارد، اظهار داشت: مؤمن هر زحمتی را به سبب راه و محبت علی می پیماید.

 

وی با بیان این‌که شیعه علی از جان و مال و دنیای خود می گذرد، اما از اهل بیت نمی گذرد، خاطرنشان کرد: حفظ ولایت آل محمد و اهل بیت رسالت هر مؤمن است، هر چه در دنیا و آخرت داریم به برکت ائمه اطهار است، این انقلاب و پیروزی های جنگ تحمیلی نیز به برکت تمسک به محمد و آل محمد بوده است.

 

حجت الاسلام بلاغی با تأکید بر این‌که هر کس ادعای دوستداری علی دارد، باید در عمل علی‌گونه رفتار کند، تصریح کرد: این‌که برخی می گویند علی دارم چه غم دارم، نشأت گرفته از افکار التقاطی و انحرافی است که دشمنان در اذهان شیعیان ایجاد کرده‌اند، شفاعت مولای متقیان هرگز به انسان بی توجه به دین خدا نمی رسد.

 

این واعظ برجسته تبریز ادامه داد: شعار «علی جانم علی جویم» باید در عمل واقعیت یابد، همه وظیفه داریم از راستی، پاکی، عدالت، انصاف، زهد، ادب و اخلاق علی(ع) درس بگیریم، اگر به مکارم اخلاقی و سیره آن حضرت زینت یافتیم آن زمان می توانیم ادعای محبت اهل بیت و مولای متقیان را داشته باشیم.

 

وی با بیان این که دوستدار علی(ع) به نماز اهمیت می دهد، افزود: عاشق و دوستدار امام علی(ع) نمازش را به جماعت و اول وقت می خواند.

 

حجت الاسلام بلاغی با تأکید بر این‌که شیعه علی نسبت به حجاب، ادب و کسب روزی حلال حساس است، گفت: شیعه حقیقی هیچگاه نسبت به فرایض امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نیست، شیعه امر مولایش را امر رسول اکرم و امر حضرت باری تعالی می داند و در مسیر انسانیت و عبودیت مجاهدت می کند.

 

این واعظ برجسته تبریز در پایان با تأکید بر قدرشناسی از نعمت ولایت تصریح کرد: امروز به برکت ولایت است که شیعیان در اوج عزت قرار دارند، برای ادامه مسیر عزتمند در دنیا و کسب سعادت اخروی راهی جز تمسک به ولایت اهل بیت و سیره امیرمؤمنان(ع) نداریم./935/پ203/غ

ارسال نظرات