۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۷۸۹۶۵
تولیت آستانه مقدسه:

منتظر واقعی امام زمان به ولایت فقیه التزام دارد

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: کسی که منتظر واقعی امام زمان (عج) است باید اعتقادات خود را کامل و راسخ کرده و عمل صالح انجام دهد و به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه التزام داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت مسئله امام شناسی اظهار داشت: روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته جاهلیه» تکلیف همه انسان‌ها را تا ابد در زمینه امام شناسی مشخص کرده است.

 

وی ادامه داد: امشب، شب قدر و شب نزول ملائکه است و زائران مسجد مقدس جمکران نیز همچون ملائک الله میهمان امام زمان (عج) هستند، همه ما باید از این فضا برای کسب فیض و معرفت استفاده کنیم؛ منتظر حقیقی امام زمان (عج) باید سعی کند معرفت خود را به این حضرت بیش از پیش افزون کند؛ زیرا امام زمان (عج) واسطه فیض الهی است و اگر امام زمان (عج) نباشد رشته هستی از بین می‌رود.

 

امام جمعه موقت قم با اشاره به اهمیت حضور و کارکرد امام در زمان غیبت کبری افزود: امام زمان (عج) حبل الله است و اگر کسی به ایشان پیوند نخورد، روزی حقیقی او قطع می‌شود و گمراه خواهد شد؛ اگر ما بر سر سفره الهی نشستیم به یمن وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) است و باید همواره شاکر این نعمت عظیم باشیم.

 

وی گفت: گاهی اوقات وقتی شبهه‌ای پیش می‌آید متأسفانه بسیاری به دلیل اینکه معرفت خود را نسبت به امام زمان (عج) افزایش نداده‌اند دچار لغزش‌هایی می‌شوند که در شأن شیعیان نیست.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: روزی پیامبر اکرم (ص) در خصوص سفارش به ولایت امام علی (ع) مورد سوال واقع شدند که ایشان فرمودند که اگر فکر می‌کنید من علی (ع) را از روی خویشاوندی به عنوان مولا معرفی کردم باید بگویم که ایشان برترین تمام هستی است و اگر می‌خواهید در دنیا و آخرت رستگار شوید باید دست خود را در دست ایشان گذاشته و از وی پیروی کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین وظایف شیعیان در قبال امام زمان (عج) پرداخت و اظهار داشت: وظیفه اصلی منتظران شناخت امام زمان (عج) است؛ وظیفه دیگر، از حیث رفتاری و عملی است؛ اگر منتظر واقعی امام زمان (عج) هستیم نباید خود را گوشه نشین کنیم بلکه باید جامعه را برای ظهور و حضور حضرت آماده کنیم و منتظر باید هم در ظاهر و باطن منتظر حضرت باشد.

 

وی ادامه داد: کسی که منتظر واقعی امام زمان (عج) است در مرحله اول باید اعتقادات خود را کامل و راسخ کرده و عمل صالح انجام دهد و به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه التزام داشته باشد؛ کسی که منتظر حضرت ولی عصر (عج) است باید از نظر عاطفی، قلبی و روحی منتظر حضرت باشد تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

 

امام جمعه قم افزود: در کشور ما بعد احساسی و عاطفی مردم و امام زمان (عج) بسیار زیاد است؛ مسجد مقدس جمکران، پایگاه تشیع است؛ هر هفته هزاران نفر میهمان خانه امام زمان (عج) در این مسجد شریف هستند؛ خوشبختانه این ارتباط عاطفی در میان مردم ما موج می‌زند ولی باید این هیجانات احساسی نسبت به حضرت به معرفت مبدل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار کرد: بدترین عذاب خدا این است کسی را که دوست ندارد توفیق دعا را از او می‌گیرد و کسانی که در این هنگام شب در مساجد و نقاط مختلف به ویژه مسجد مقدس جمکران جمع شده‌اند، محبوب خدا هستند؛ مردم باید در هنگام دعا با خداوند خودمانی صحبت کنند و هرچه در دل دارند از خدا بخواهند و با خدای خویش خلوت کنند.

 

وی در پایان توبه واقعی را مهم‌ترین عمل مؤمنان در شب قدر ذکر کرد و گفت: امشب در این مکان شریف با مولای خود عهد ببندید که گناه و خطا را از زندگی خود پاک کرده و اعمال صالح و کارهایی که موجب خشنودی قلب امام زمان (ع) می‌شود را جایگزین آن کنید تا مورد رحمت و غفران الهی قرار گیرید./924/د102/ج

ارسال نظرات