۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۹۲۱۵
امام جمعه بغداد:

حقیقت روز قدس ایستادگی در کنار ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بغداد با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس گفت: حقیقت روز قدس ایستادگی در کنار ملت فلسطین است.
حجت الاسلام محمد حيدري خطيب جمعه بغداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حیدری، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد الخلانی با حضور جمعی از علمای سنی برگزار شد بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: رمز خروج عراق از بحران و پایان رسیدن کشتار بی‎گناهان حفظ اتحاد و یکپارچگی ملت به خصوص سیاستمداران است.


وی به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همان طور که امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمود، ما نباید فقط  به شعار روز قدس اکتفا کنیم بلکه باید واقعا در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم.


حجت الاسلام حیدری بیان داشت: بیش از سی سال است که لبنان و فلسطین در مقابل تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی مقاومت کرده و ایران به علت ایستادگی در مقابل مردم فلسطین فشار شدیدی را تحمل می‎کند.


وی با محکوم کردن اقدام‎های رژیم اشغالگر اسرائیل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران و قلع و قمع در کشورهای منطقه همانند سوریه، مصر، تونس، یمن و لیبی درصدد انحراف اذهان ملت‎های اسلامی از قضیه فلسطین است.


امام جمعه بغداد اولویت مقاومت اسلامی را دفاع از حقوق ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: همه گروهای مقاومت و کشورهای اسلامی باید برای از بین بردن رژیم غاصب اسرائیل متحد شوند.


وی در ادامه خطبه‎های نماز جمعه به اهداف نماز وحدت در عراق پرداخت و عنوان کرد: دشمنان با ایجاد ناآرامی و بحران در عراق درصدد ایجاد فتنه‎های طایفه‎ای و مذهبی است اما مردم این کشور با برگزاری نماز وحدت این نقشه‎ و دسیسه‎های دشمنان را باطل می‎کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات