۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۷۹۳۱۰

دیده‌بان حقوق بشر کشتار مسلمانان در بنگلادش را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی نیروهای بنگلادش را به دلیل سرکوب وحشیانه و کشتار مسلمانان این کشور محکوم کرد.
مسلمانان در بنگلادش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی نیروهای بنگلادش را به دلیل سرکوب وحشیانه و کشتار مسلمانان این کشور محکوم کرد.

 

در این گزارش که با عنوان «خون در خیابان‌‌ها: سرکوب شدید در تظاهرات‌های بنگلادش» منتشر شد، دیده‌بان حقوق بشر نیروهای امنیتی بنگلادش را به خاطر سرکوب و کشتار مسلمانان در تظاهرات‌های امسال محکوم کرد.

 

این تظاهرات‌ها از اوایل سال جاری میلادی در جریان محکومیت رهبران اسلامی بنگلادش به اعدام با اتهام دخالت در جنایت جنگی در درگیری‌های استقلال این کشور در سال 1971، به راه افتاد.

 

نیروهای امنیتی بنگلادش برای متفرق کردن معترضان مسلمان در این تظاهرات‌ها با خشونت فراوان اقدام به کشتار آنان کردند. خشونتی که بعد از جنگ استقلال این کشور بی‌سابقه بوده است.

 

این گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر در پی اعلام غیرقانونی بودن حزب جماعت اسلامی بنگلادش از سوی یک دادگاه بنگلادشی منتشر شد.

 

مسلمانان اکثریت جمعیت 148 میلیون نفری بنگلادش را تشکیل می‌دهند و این کشور رتبه سوم جهان را به لحاظ دارا بودن بیشترین تعداد مسلمانان دارد.

 

در این کشور به دلیل حاکمیت نظام قضایی سکولار، مسلمانان وضعیت مناسبی ندارند و تنها مسائل مربوط به ارث و ازدواج مسلمانان براساس قوانین شریعت اسلامی انجام می‌شود./982/د101/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات