۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۳۴۰
امام جمعه بناب:

تفکرات افراطی در تمامی عرصه‌ها تعدیل شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: باید تفکرات افراطی در تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی تعدیل شوند.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع روزه‌داران این شهرستان در مصلای بناب با بیان این‌که تغییر و انتقال قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر خلاف کشورهای غربی و منطقه‌ای در کمال امنیت و آرامش و در اوج مردم‌سالاری صورت می گیرد، اظهار داشت: نظام اسلامی ایران تبدیل به الگویی برای دیگر ملت‌ها شده است.


وی با بیان این‌که مسؤولیت در نظام سیاسی اسلام فرصتی برای خدمت به مردم و جلب رضایت مستضعفان است، خاطرنشان کرد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی ولایت فقیه و رهبری نظام در حقیقت اعطای برخی از اختیارات رهبری به رییس جمهور منتخب مردم است که باید رییس جمهور دولت یازدهم فرصت خدمت به ملت را غنیمت بشمارد.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که رییس جمهور منتخب ملت باید قدرشناس آرای ملت باشد، تصریح کرد: این نظام با نام مولای متقیان در سراسر جهان شناخته شده است، از این رو باید تمام رفتارها، گفتار و اعمال دولتمردان تجلی سیره علوی باشد، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت علوی هستیم.


امام جمعه بناب با تأکید بر توجه مسؤولان نظام به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران خدمتگزاری به ملت گفت: این‌گونه نباشد که بعد از 4 سال رییس جمهور پاسخی در مقابل مطالبات رهبری و ملت نداشته باشد، امروز نیازمند تحول در ساختار اقتصادی کشور برای رضایتمندی مردم هستیم.


وی با بیان این‌که روحانیت و حوزه های علمیه با تمام توان آمادگی حمایت و پشتیبانی از دولت یازدهم برای خلق حماسه اقتصادی را دارند، گفت: متأسفانه عده‌ای کوته‌فکر، تندرو و افراطی با نام دین و حمایت از ارزش‌ها با عملکرد ناصحیح و غیرمنطقی خود مقدسات را زیر سؤال می‌برند که بایستی با چنین رفتارهای خودسرانه‌ای مقابله شود.


حجت‌الاسلام باقری‌بنابی خواستار تحقق عینی و عملی شعار اعتدال در دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی شد و افزود: هرگاه در عرصه‌ای ضربه خورده‌ایم به واسطه رفتارها و مواضع افراطی و تفریطی بوده است، باید تفکرات افراطی در تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی تعدیل شوند.


امام جمعه بناب گفت: تنها راه مقابله با افراطی‌گری، بازگشت به قانون و عمل به ساختار تعریف شده در نظام است، تمام رفتارهای ما باید مظهر عدالت و اعتدال علوی باشد، با وجود اینکه معارف اهل بیت(ع) در اختیار ماست، اما گاه مشاهده می شود که برخی رفتارهای شخصی و افراطی افراد موجب ضربه به نظام می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات