۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۳۷۸

برگزاری تظاهرات سراسری دفاع از حقوق ملی در عربستان

خبرگزاری رسا ـ جنبش میلیونی عربستان با صدور بیانیه‌ای برگزاری نخستین تظاهرات سراسری در عربستان برای دفاع از حقوق ملی را خواستار شد.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش میلیونی عربستان با صدور بیانیه‌ای برگزاری نخستین تظاهرات سراسری در عربستان برای دفاع از حقوق ملی را خواستار شد.

 

این تظاهرات 26 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و جنبش میلیونی عربستان از همه شهروندان سعودی خواست برای مطالبه حقوق سلب‌شده خود با جنبش میلیونی همراه شوند و آینده روشنی را برای کشورشان بسازند.

 

در بیانیه این جنبش آمده است: این تظاهرات به صورت کاملا مسالمت‌آمیز برای مطالبه حقوق مشروع مردم برگزار خواهد شد و ما تظاهرات می‌کنیم تا به استبداد، ظلم، سرقت اموال عمومی، پایمال‌کردن ارزش‌های انسانی و بازداشت شهروندان به مدت ده‌ها سال بدون محاکمه «نه» بگوییم و تأکید کنیم که رژیم باید همه بازداشت‌شدگان، روحانیون و علمایی را که بدون هیچ توجیهی تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، آزاد کند.

 

جنبش میلیونی عربستان خطاب به علمای درباری سعودی تأکید کرد: شهروندان حق دارند به صورت مشخصی برای رساندن صدای خود به مسؤولان اعتراض کنند و آنان را از فسادی که مرتکب شده‌اند، آگاه سازند.

 

در این بیانیه آمده است: تظاهرات حقی مشروع و از اصول زندگی مدنی است و هر کسی که می‌گوید این تظاهرات بدعت است و در دوران پیامبر اسلام(ص) و صحابه ایشان وجود نداشته در حال گمراه کردن مردم است؛ زیرا بدعت فقط در امور دینی است.

 

جنبش میلیونی عربستان تأکید کرد: این تظاهرات در شهرهای مکه مکرمه، مدینه منوره، ریاض، جده، دمام، قصیم، تبوک، حائل، عرعر، جوف، الباحه، عسیر و نجران برگزار خواهد شد و محل تجمع و آغاز تظاهرات نیز متعاقبا اعلام می‌شود./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات