۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۷۹۴۵۴
نماینده مردم اصفهان:

انسان باید مراقب گام های شیطان باشد

خبرگزاری رسا ـ اخوان بیطرف گفت: چیزی را که می‌شنوید و به آن علم ندارید، لغلغه زبانتان نکنید، چرا که شاید آبروی مؤمنی به وسیله آن رفته است و این عملی است که گناهش پیش خدا بسیار بزرگ است.
نيره اخوان بيطرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نیره اخوان بیطرف، نماینده مردم اصفهان در مجلس، در جلسه ای که با حضور خواهران در امامزاده اسحاق اصفهان برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره نور و پیام های این سوره، ابراز داشت: خداوند در آیات 2 تا11 سوره نور به اهمیت آبروی مؤمنین و حفظ آن در اسلام اشاره کرده است و خداوند از تهمت، به عنوان یکی از گناهان کبیره نام برده است.

 

وی در ادامه درباره شأن نزول این آیات گفت: پیامبر اسلام(ص) در جنگ های شان، همیشه یک زن را به همراه خود می بردند که در یکی از این جنگها، عایشه را بردند که عایشه با یک سرباز دیرتر رسیدند و بعضی از افراد مخفیانه با هم صحبت می کردند و به عایشه تهمت زدند، عایشه هم ناراحت شد و به خانه پدرش رفت، بعد از سه روز آیه 11 از سوره نور نازل شد که «کسانی که تهمت می زنند، عذاب شدیدی در انتظار آنان است»، که بعد از نزول این آیه پیامبر(ص) آسوده خاطر شد.

 

 اخوان بیطرف ابراز داشت: در شریعت مبین اسلام اولین کسی که تهمت بزند و پایه گزار یک گناه باشد، نقش اصلی را در آن عمل دارد و عذاب شدیدی برای او است و برای بقیه که شنیده اند و زبان به زبان می گویند به اندازه گناهشان عذاب دارد.

 

نماینده مردم اصفهان در بیان عواقب تهمت، افزود: کسی که تهمت زده، در دنیا فاسق است و در آخرت هم عذاب دارد، مگر اینکه که توبه کند و برگردد، البته به شرط آن که جبران کند و آبرویی را که برده با حلالیت طلبیدن، برگرداند و بگوید اشتباه کرده است و به این ترتیب توبه اش پذیرفته می شود.

 

وی در ادامه افزود: اشاعه فحشا از گناهان بزرگ است و خدا اجازه چنین کاری را نداده است و برای اشاعه فحشا نیز عذابی دردناک را قرار داده است و در مورد مؤمنینی که آبرویشان برایشان مهم است، می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید، دنباله رو شیطان نباشید».

 

اخوان بیطرف در با تدریجی خواندن حمله شیطان، گفت: شیطان آرام آرام انسان مؤمن را فریب می دهد، نه یک دفعه، چون مؤمن یک دفعه نمی آید گناه بزرگی انجام دهد، مثلاً مشروب بخورد و یا این که زنا کند، اما شیطان کم کم بدی ها را برای او شیرین می کند و نسبت به گناه دیگری بی تفاوت می شود و با فرد گنه کار دوستی می کند و یکباره می بیند که به آسانی گناه می کند.

 

نماینده مردم اصفهان در پایان از ماهواره به عنوان وسیله ای که شیطان به واسطه آن به تدریج در قلوب رسوخ می کند نام برد و ابراز داشت: شخصی که ماهواره می خرد و می گوید که فقط اخبارش را می بینم، کم کم شبکه های دیگر را می بیند، پس باید انسان از دوستی با افراد گنه کار و از اشیایی که باعث می شود انسان را منحرف کند دوری کند و درمجالسی برود که انسان را به یاد خدا می اندازد وحتی اگر گناهی کوچکی کرده، توبه کند./939/پ202/ج

ارسال نظرات