۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۷۹۶۴۰
آیت الله خاتمی:

درد بدحجابی باید درمان شود/ خانواده قرآنی جامعه قرآنی را تضمین می‏کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی گفت: نخستین مرحله عمل به قرآن این است که ببینیم خودمان چه قدر به آن عمل می کنیم و بعد از آن از دیگران توقع عمل به آن را داشته باشیم.
آيت الله خاتمي آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بیست و هشتمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: ما باید در نهادینه کردن عمل قرآن از خودمان شروع کنیم و ببینم برای قیامت خود چه چیز قابل عرضه‏ای داریم و به این نکته یقین داشته باشیم که خداوند حسابرسی دقیق است.


وی ادامه داد: اگر عمل ما خالص باشد خداوند به آن توجه می‏کند؛ در جهان آخرت جای کلک زدن نیست زیرا خداوند همه چیز را می‏داند و جایی برای فرار وجود ندارد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطرح شدن سبک زندگی دینی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این موضوع یعنی این که ببینیم دین تا کجای زوایای زندگی ما آمده و چه قدر به آن در زندگی خود عمل می‏کنیم.


وی با بیان این که مرحله دوم عمل به قرآن در عرصه خانواده است، ابراز داشت: این یک بُعد بسیار مهم است که نشانگر نفوذ دین در بین اعضای خانواده است.


آیت الله خاتمی اظهار داشت: قرآن بسیار بر این تأکید دارد که هم خودتان و هم خانواده‏ خودتان را نجات دهید و این میسر نمی‏شود مگر با حضور قرآن و دین در عرصه خانواده‏ها که همه باید نسبت به آن احساس وظیفه کنیم.


وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‏های خانواده قرآنی آن است که آرامش و محبت در بین اعضای آن رواج دارد و اگر در خانواده ما صمیمیت و آرامش نیست باید بدانیم که در قرآنی شدن خانواده با مشکل بزرگی رو به رو شده‏ایم.


امام جمعه موقت تهران گفت: در خانواده قرآنی قوانین خدا حاکم است و چون به دستورات خداوند پایبند هستند آرامش در بین آن‏ها برقرار است.


وی با بیان این که اهل قرآن باید به یکدیگر محبت داشته باشند، گفت: از نظر قرآن نماز هم جایگاه مهمی در تربیت خانواده دینی دارد، نمونه درخشان آن پیامبر(ص) بودند که هیچ چیز را بر نماز برتری نمی‏دادند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: چقدر خوب است این قانون نا‏نوشته در خانواده باشد که تا همه اعضای خانواده نماز نخوانده‏اند، سفره غذا پهن نشود و این به نوعی احترام به نماز است.


وی همچنین تأکید کرد: اگر هر کدام از اعضای خانواده به وظایف قانونی و اخلاقی خود عمل کند آن وقت خانواده ساخته می‏شود و می‏توان انتظار اصلاح جامعه را داشت.


آیت الله خاتمی با بیان این که بزرگ هر قومی نقش موثری در رفع مشکلات آن قوم دارد، گفت: بزرگ هر خاندان باید به فکر رفع مشکلات دینی قوم خود هم باشد که یکی از مسائل مربوط به او مسأله حجاب افراد طائفه است که باید به آن توجه زیادی داشته باشد.


وی با اشاره به این که حجاب یک مسلمان باید دینی باشد، گفت: یکی از مواردی که اسلام به خاطر آن بر صله رحم تأکید می‏کند این است که این رفت و آمدها سبب جلوگیری از گناهان می شود.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: دیگر بُعد عمل به قرآن در عرصه جامعه است که باید عمل به قرآن در بین جامعه نهادینه شود و قرآن به میان مردم بیایید./9702/پ202/ج


ارسال نظرات