۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۹۸۴۸
آیت الله شفیعی:

عامل اصلی گسترش فحشا و فساد بی‌توجهی به نماز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری غرق شدن افراد در فساد و فحشا را ناشی از بی‌توجهی به نماز دانست و گفت: نخستین عملی که انسان را به خاطر آن بازخواست می کنند، نماز است.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در بیست و نهمین روز ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به اهمیت نماز، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید «نماز خواندن از گرفتاری در فحشا و فساد جلوگیری می کند.»

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: کسانی که در فساد و فحشا غرق شده اند و قدرت این را ندارند که خود را بیرون بکشند نماز آنها مشکل دارد و به نماز که ستون دین است بی توجه بوده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) تأکید می کنند که نماز ستون دین است، ابراز داشت: تشبیه نماز و دیگر اعمال مانند یک منزل مسکونی است که اگر ستون های ساختمان را محکم بسازیم منزل در برابر لرزش‌ها مقاومت می کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: نماز ستون دین است و اگر ستون دین لرزش داشته باشد، انجام دیگر اعمال فایده‌ای ندارد و همچون منزلی است که ستون های آن ضعیف است اما درون خانه را با رنگ ها و نماهای زیبا تزیین کرده باشیم و رنگ آمیزی فایده ای ندارد، چون ضعیف است و هر لحظه ممکن است که سقوط کند.

مدرس خارح فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که نخستین عملی که انسان را به خاطر آن بازخواست می کنند، نماز است، تصریح کرد: اگر نماز قبول نشد دیگر انجام اعمال فایده ای ندارد؛ چراکه وقتی ستون دین متزلزل است، چگونه اعمال دیگر پذیرفته شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقامه نماز و اهمیت آن، خاطرنشان کرد: روایت شده است وقتی انسان نمازی را با اقامه بخواند فرشتگان از مغرب تا مشرق پشت سر او می ایستند و نماز را همراه با او اقامه می کنند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: برخی پس از این که وضوی خود را گرفتند، سریع به نماز می ایستند و بدون این که اقامه و دعایی را به زبان جاری کنند، بدون مقدمه وارد نماز می شوند و باید این گونه نماز خواندن تصحیح شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که این گونه مسائل باید تبیین شوند، ابراز داشت: اقامه، حضور قلب و محل نماز از شرایطی است که کیفیت نماز را بالا می برد و سبب می شود نماز انسان در نزد خداوند متعال قشنگ تر و زیباتر باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برخی وقتی به نماز می ایستند مهر را بر زمین پرتاب می کنند و اگر مهر در محل مناسب نماز قرار نگرفته باشد با پای خود مهر را به محل نماز نزدیک می کنند؛ این چگونه نمازی و چه احترامی است که برای مهر و تربت کربلا قائل هستیم، با چه کسی با پای خود مهر را جا به جا می کند؟

آیت الله شفیعی در بخش پایانی سخنانش بر توجه به نماز اول وقت تأکید کرد و گفت: برخی نماز اول وقت را بر رزق و روزی ترجیح می دهند و وقتی صدای اذان در مؤذنه ها بلند شد کسب و کار خود را رها می کنند و به سوی نماز می روند که خداوند متعال به سبب توجه به نماز اول وقت رزق و روزی آنها را افزایش می دهد؛ چراکه رزق و روزی در دست خدا است./9461/پ202/س

ارسال نظرات