۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۱۷۷
در سطح سه حوزه علمیه برادران؛

رشته تخصصی عفاف و حجاب به زودی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور از راه‌اندازی رشته تخصصی عفاف و حجاب در سطح سه حوزه علمیه برادران خبر داد.
عفاف و حجاب
حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شورای عالی حوزه علمیه و معاونت تبلیغ مبنی بر دایر کردن رشته تخصصی عفاف و حجاب در سطح 3 حوزه برادران خبر داد.
وی با اشاره به این‌که درباره راه‌اندازی این رشته نگرانی وجود داشت که اگر بخواهد اجرایی شود مثل برخی از رشته‌ها چه متنی وجود دارد و چگونه می‌شود که افراد دچار سردرگمی نشوند، افزود: برای رفع این نگرانی، سرفصل‌هایی از سوی اساتید متخصص این رشته نوشته و تهیه شد.
مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد، رییس مرکز مطالعات زنان، حجت‌الاسلام بستان، رییس گروه جامعه‌شناسی پژوهشکده حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام حق‌شناس، رییس کارگروه زن و خانواده پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از اساتید متخصص در عرصه عفاف و حجاب هستند که بعد از جلساتی به یک سرفصل 11 گانه برای تدریس در رشته عفاف و حجاب رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام بیاتی با بیان این‌که برای تهیه متن و کتاب برای رشته تخصصی عفاف و حجاب در سطح سه حوزه برادران تفاهم‌نامه‌ای بین پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و معاونت تبلیغ امضا شده است، خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مصوب شده تا متن دروس از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تهیه و به همت معاونت تبلیغ تدریس شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه آمده که پژوهشکده باقرالعلوم(ع) باید هرمتنی را که معاونت تبلیغ در زمینه عفاف و حجاب نیاز دارد تأمین کند و در مقابل معاونت تبلیغ هم باید هر آنچه که تدریس می‌کند از متن پژوهشکده باقرالعلوم(ع) باشد.
مسؤول کارگروه عفاف و حجاب در نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مؤسسه طهورا اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت‌های مؤسسه طهورا پیگیری رشته تخصصی عفاف و حجاب در سطح سه حوزه برادران است که طی آن درس‌نامه‌ای از سوی این مؤسسه برای رشته تخصصی عفاف و حجاب تهیه خواهد شد.
وی شرط راه‌اندازی این رشته تخصصی عفاف و حجاب را انتخاب دانشجویان کارشناسی تبلیغ در معاونت تبلیغ دانست و گفت: اگر دانشجویان کارشناسی تبلیغ این رشته را انتخاب کنند و تعداد نفرات مورد نیاز برای این رشته مشخص شود این رشته تخصصی در سال تحصیلی 93ـ 92 اجرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به این‌که  حداقل حضور برای اجرای رشته عفاف و حجاب 10 نفر است و اگر کمتر از این باشد، امسال این رشته تخصصی راه‌اندازی نخواهد شد، ابراز داشت: حداکثر پذیرش در این رشته 40 نفر است که افراد پذیرفته شده در شش گرایش مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی در پایان از رونمایی درس‌نامه تخصصی عفاف و حجاب ویژه دانشجویان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین مؤسسه طهورا و دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی زیر نظر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منعقد و مقرر شده است که این رشته تخصصی به همت مؤسسه طهورا تهیه و از سوی مؤسسه امام خمینی(ره) در فضای مجازی و به صورت نیمه حضوری اجرایی شود./907/ت302/ی
ارسال نظرات