۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۷۱۵

اختتامیه طرح نشاط معنوی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طرح تابستانی نشاط معنوی در خراسان شمالی که از هشتم تیر تا 25 مرداد امسال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار شد، با برپایی آیین اختتامیه به پایان رسید.
طرح نشاط معنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی در خراسان شمالی، روز جمعه بیست و پنجم مرداد ماه با حضور شماری از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در شبستان امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد موسوم به معصوم زاده برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم عنوان کرد: در طرح نشاط معنوی تابستان سال جاری که در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر یک از بقاع متبرکه به قطبی فرهنگی و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، در جوار 23 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص این استان برگزار شد؛ بیش از دو هزار دانش آموز شرکت کردند.

 

وی با اشاره به این که طرح نشاط معنوی در سال جاری در سه بخش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با تفکیک جنسیتی برادران و خواهران در بقاع متبرکه استان برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح کلاس هایی نظیر احکام، عقاید، آموزش قرآن به ویژه در بخش حفظ و تفسیر، پرسش و پاسخ مذهبی و نقاشی برگزار می شد و افزون بر این اردوهای سیاحتی و زیارتی و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی نیز برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده بود.

 

حجت الاسلام صفری با بیان این که طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان شمالی در سال جاری با حضور 34 نفر از مبلغان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز پنج نفر از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد برگزار شد، اضافه کرد: در اجرای این طرح تعداد 39 کلاس در طول سه تا پنج روز در هفته دایر بود و از طرف دیگر نیز به منظور انس گرفتن جوانان و دانش آموزان با امامزادگان و بقاع متبرکه، این کلاس ها در جوار امامزادگان شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شد.

 

وی با یادآوری این که ثبت نام برای شرکت در طرح نشاط معنوی از دهم تا پایان خرداد ماه از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها، مراکز قرآنی و مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه مجری طرح انجام می شد، تصریح کرد: طرح مذکور نیز از هشتم تیر تا 25 مرداد به مدت 48 روز برگزار شد.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه با بیان این که در طرح نشاط تابستانی سال جاری در خراسان شمالی دو هزار دانش آموز حضور داشتند، افزود: در این طرح سه نوع کتاب آموزشی«الفبا تا خدا» ویژه دوره ابتدایی«30 راه 30 نشانه» ویژه مقطع راهنمایی و«نردبان ها و پرتگاه های زندگی» ویژه مقطع متوسطه آموزش داده شد.

 

وی با اشاره به این که در پایان طرح نشاط معنوی به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در کلاس های این طرح اعطا شد، اضافه کرد: افزون بر این به برگزیدگان طرح نیز جوایزی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اهدا شد.

 

گفتنی است، تابستان سال گذشته نیز طرح نشاط معنوی در جوار 37 بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار شد و بنا به اعلام مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حدود دو هزار نفر نیز در این طرح شرکت داشتند.

شایان ذکر است، هم اکنون در خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/پ

ارسال نظرات