۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۷۵۹
اول شهریور ماه؛

سال تحصیلی حوزه سفیران هدایت اهواز آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز از زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز در اول شهریور ماه خبرداد.
 مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز

حجت الاسلام سید جعفرموسوی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سفیران هدایت اظهار داشت: طلاب نو ورود فعالیت علمی خود را از ابتدای شهریور ماه آغاز می کنند.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز افزود: زمان انتخاب واحد و دروس طلاب پایه های دو تا پنج از ابتدای نیمه دوم شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان این که دوره اختبار ویژه طلاب نو ورود در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: طلاب در طول این دوره با فضای آموزشی و دروس پایه حوزه علمیه آشنا خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز با اشاره به ملاک های پیش بینی شده در دوره اختبار تأکید کرد: با توجه به فشردگی کار و فعالیت علمی حوزه علمیه سفیران هدایت از مهم ترین ملاک هایی که طلاب باید به آن اهتمام ورزند تقویت و تلاش برای بالا بردن توان علمی است.

وی افزود: افرادی که در طول دوره اختبار نمره قبولی را کسب نکنند نمی توانند وارد حوزه علمیه شوند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: ظرفیتی در نظر گرفته شده برای حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان بیش 120 نفر است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز تصریح کرد: سالانه 20 نفر طلبه جدید وارد این حوزه علمیه می‏شوند که در طول پنج سال، در مجموع 120 نفر به آمار اولیه طلبه ‏های حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان افزوده می‏شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: طلبه ‏هایی که در حوزه ‏های علمیه سفیران هدایت تحصیل می‏کنند، پس از گذراندن دوره پنج ساله تحصیل و همچنین سپری شدن دوره پنج ساله تعهد خدمت، مدرک کارشناسی دریافت می‏کنند.

وی با اشاره به نظام آموزشی حوزه علمیه سفیران هدایت گفت: آموزش‏ها بر اساس نظام واحدی است و دروس در قالب 190 واحد در 10 نیمسال تحصیلی ارائه و واحدها به صورت نظری، عملی برگزار می‏‏شود.

گفتنی است، حوزه علمیه سفیران هدایت برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم، از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این حوزه‏ها براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مصوبه 188 شورای عالی حوزه علمیه قم تشکیل شده است./9458/ت302/غ

ارسال نظرات