۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۸۱۲۱۴
سفیر فلسطین در ایران:

ملت فلسطین از یک متر خاک خود نمی‎گذرد

خبرگزاری رسا ـ سفیر فلسطین در ایران با اشاره به این که ملت فلسطین از یک متر خاک خود نخواهد گذشت ولی صلح را سرلوحه قرار می‌دهد، گفت: 20 سال از مذاکرات صلح می گذرد ولی هیچ نتیجه حاصل نشده است، زیرا صلح بدون احیای حقوق محقق نمی شود.
سفير فلسطين در ايران
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران در اجلاس بین المللی سفیران صلح که روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد، ضمن تبریک به دکتر روحانی گفت: پرچم فلسطین پرچم اسلام است و امیدوار هستم که مسلمانان جهان از این پرچم محافظت کنند.
 
وی مسئله صلح را بسیار مهم برشمرد و افزود: در دین مبین اسلام به صلح و برقراری آن بسیار تأکید شده است. حضرت محمد(ص) منادی صلح در همه زمان‌ها است زیرا اصل دین غیر قابل تغییر است.
 
زواوی تأکید کرد: بعضی از رفتارهای ما ناپسند است ما باید در رفتارهای خود تجدید نظر کنیم. کلمه اصلاح برای حذف اشتباهات به کار می‌رود.
 
سفیر فلسطین بیان داشت: کشور فلسطین دهه‌ها است که مورد تهاجم واقع شده است. ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ما تجاوز را آغاز نکردیم بلکه این اسراییل بود که به فلسطین تجاوز کرد.
 
وی ادامه داد: کشور فلسطین به دنبال صلح است ولی صلح بدون عمل، نتیجه‌ای برای دو طرف قرار داد ندارد.
 
سفیر فلسطین با اشاره به این که ملت فلسطین از یک متر خاک خود نخواهد گذشت ولی صلح را سرلوحه قرار می‌دهد، گفت: 20 سال از مذاکرات صلح می گذرد ولی هیچ نتیجه حاصل نشده است، زیرا صلح بدون احیای حقوق محقق نمی شود.
 
زواوی با اشاره به تجربه صلح در ویتام و الجزایر، خاطر نشان ساخت: تجربه نشان می‌دهد کلمه صلحی که از سوی غرب به کار می‌برد بدون نتیجه است زیرا هیچ حقی به طرف مقابل نمی رسد.
 
وی گفت: امیدوارم ایران برای ایجاد و ساختن سازمان‌های آزادی در دنیا همچون الآن پیشتاز باشد.
 
سفیر فلسطین در ایران در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: فلسطین کشوری دور از شما نیست و مسؤولیت آزادی آن بر دوش همه مسلمانان آزادی خواه است./9599/ب202/د
ارسال نظرات