۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۳۵۱

نخستین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در خراسان جنوبی خبرداد.
مسابقات قرآن خراسان شمالي

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که فراگیری و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم ترین ضرورت های فرهنگی و از وظایف عموم مردم است، اظهارداشت: باتوجه به جایگاه قرائت و حفظ آیات وحی در توسعه و نشرآموزه های قرآن کریم و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر درک معانی آیات و القای آن با استفاده از لحن مناسب به مخاطب، مسابقات قرآنی تلاوت طراحی شده و در تمامی استان های کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

وی با بیان این که این مسابقات با رویکرد جدید و با هدف توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در میان قاریان و حافظان و تسلط بیشتر ایشان به آیات و ارایه قرائت مؤثر برای مخاطب طراحی شده است، گفت: ترویج تفسیر و مفاهیم قرآن کریم یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی درمیان مردم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: این مسابقات به صورت همزمان در مساجد استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام لطفیان گفت: این مسابقات ویژه خواهران و برداران در رده های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی پنجم شهریور ماه را آخرین مهلت نام نویسی در این مسابقات عنوان کرد و گفت: علاقه‎مندان برای نام نویسی در این مسابقات به ادارات تبلیغات استان مراجعه کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری دومین دوره مسابقات تسنیم در استان خبرداد و گفت: این مسابقات ویژه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان است و در رشته های حفظ، مفاهیم و قرائت برگزار می شود.

حجت الاسلام لطفیان 5 شهریور ماه را آخرین مهلت نام نویسی در این مسابقه عنوان کرد.

وی با بیان این که ارتقای معلومات و آموزه های قرآنی کارکنان سازمان تبلیغات مهم ترین هدف برگزاری این مسابقات است، یادآورشد: علاقه‎مندان جهت نام نویسی در مسابقات تسنیم به سایت تلاوت به آدرس www.telavat.ir مراجعه کنند./968/ت303/غ

ارسال نظرات