۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۴۳۷
حجت‏الاسلام ماندگاری:

از خدا عاقبت به خیری مسألت کنید

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام ماندگاری گفت: برای مستجاب شدن دعا باید ارزش دعا، مواقع استجابت دعا و موانع استجابت دعا در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در مراسم سخنرانی و قرائت دعای کمیل در حسینیه ثارالله کرمان گفت: برای مستجاب شدن دعا باید ارزش دعا، مواقع استجابت دعا و موانع استجابت دعا در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان این‏که غیر از دعای فرج عمده دعاهای انسان‏ها به مسائل دنیوی باز می‏گردد افزود: هرچه در دنیا بخواهیم روزی به پایان می‏رسد بنابراین بهتر این است که عمق دعاهای خود را بالا ببریم.

استاد حوزه و دانشگاه، هنگام ورود به خانه خدا، باریدن باران و اذان را برخی از مواقع مستجاب شدن دعاها دانست و عنوان کرد: در مواقع استجابت دعا، خواستار چیزهایی شوید که برای دنیا و آخرت ماندگار است.

حجت‏الاسلام ماندگاری تصریح کرد: عاقبت به خیری برای خود و نسل پس از خود یکی از بهترین دعاها است.

وی بیان کرد: نفاق سبب جدایی انسان از امام زمان خود می‏شود همچون افرادی که در زمان امامان معصوم(ع) در آخرین لحظات امام خود را تنها گذاشتند شقاوت خود را با این کار تضمین کردند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا دعا برای مسؤولین نظام جمهوری اسلامی را بسیار سفارش کرد و دلیل سفارش خود را پرچم‏دار بودن آن‏ها بیان کرد.

وی ابراز داشت: بدانید اگر امروزه سبب ازدواج کسی شدید و یا اشتغال‏زایی کردید جلوی فساد در جامعه را گرفتید و این یکی از بزرگ‏ترین خدمات به اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می‏فرمایند«مسجد سنگر است»‌‌‌‌‌‌‌‌، یعنی خالی بودن مسجد سبب شکست امت اسلامی می‏شود.

وی با اشاره به وفات حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ره) اضافه کرد: ارتباط دائم حضرت شاه عبدالعظیم با ائمه(ع) خصوصیت ویژه وی است و مصداق امروزه ارتباط گیری با روحانیان است.

حجت‏الاسلام ماندگاری اظهار داشت: خجالت جوانان در یادگیری مسائل شرعی آسیب‏های بسیاری را برایشان به وجود خواهد آورد.

وی بیان کرد: دعا کردن به منزله ظرف خالی در محضر خداوند بردن و تا زمانی‏که این ظرف که همان دل انسان است پاک نشود خداوند آن‏ را پر نخواهد کرد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: توبه و طهارت سبب پاکی روح و جسم انسان می‏شود به همین دلیل خداوند این دو امر را بسیار دوست می‏دارد.

وی در پایان دعای توسل، ندبه و کمیل را از دعاهای بسیار سفارش شده ائمه(ع) دانست و گفت: این دعاها بهترین راه طلب نیاز کردن از محضر خداوند متعال است./9706/پ202/ب

ارسال نظرات