۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۵۱۴

تظاهرات صدها هزار نفری معارضان آل‎خلیفه در بحرین

خبرگزاری رسا ـ صدها هزار تن از ملت بحرین، روز گذشته در تظاهرات ضد دولتی حضور یافته و تحقق مطالبات مشروع مردمی را خواستار شدند.
تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب و جمعیت‌های مخالف رژیم آل خلیفه روز گذشته تظاهرات گسترده‎ای را از میدان کرانه – ابوصبیع به سمت میدان جنوسان و همچنین کنار خیابان البدیع غرب منامه برگزار کردند.

 

صدها هزار بحرینی معترض به سیاست‎های نظام آل خلیفه تحت عنوان «دوره برده داری گذشته است» در این تظاهرات شرکت کردند.

 

تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم‎ بحرین را در دست داشتند، پلاکارد و دست نوشته‎های به زبان عربی و انگلیسی با عنوان "نه تروریست بین المللی" با خود حمل می‎کردند.

 

معارضان ضمن تاکید بر حقوق مشروع و مسالمت آمیز خود خواهان سرنگونی حکومت آل خلیفه شدند.

 

بسیاری از علمای بحرین همانند حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی و خانواده‎های شهدا در این تظاهرات حضور چشمگیری داشتند.

 

این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای ملی بحرین، هفته گذشته قانون‎های برای فشار هر بیشتر بر معارضان وضع کرده بود، ولی مردم با حضور مناسب خود در صحنه، جواب دندان شکنی را به قانون‎های یک جانبه آل خلیفه دادند.

 

احزاب و مخالفان نظام آل خلیفه در بیانیه‎ای که در پایان تظاهرات قرائت شد، خاطرنشان ساختند: نظام آل خلیفه با افزیش قلع و قمع نمی‎تواند صدای ملت مظلوم بحرین را که ندای آزادی و کرامت سر می‎‌دهند، خاموش کند.

 

در این بیانیه آمده است: مشروعیت سیاسی حقیقی باید جایگزین اقدام‎های جنون آمیز نیروهای امنیتی و دیکتاتوری نظام آل خلیفه شود.

 

معارضان تاکید کردند که دوران حکومت‎های دیکتاتوری به پایان رسیده و زمان دموکراسی متکی به آرای مردم فرا رسیده است. ثبات، امنیت، رفاه، عدالت، حقوق برابر و نابودی تروریست همگی در گروی دموکراسی حقیقی یافت می‎شود.

 

در این بیانیه عنوان شده است: نظام آل خلیفه بیش از 42 سال است که سیاست مشت آهنین را در پیش گرفته و به 30 ماه اعتراض مردم بی‎توجه و حقوق مسالمت آمیز آنان را نادیده گرفته است.

 

تظاهرات کنندگان در پایان این بیانیه از مجامع بین المللی و دوستان بحرین خواستند که با فشار علیه نظام آل خلیفه، به سیاست‎های دیکتاتوری این کشور پایان دهند و ضمینه تحقق دموکراسی حقیقی در این کشور را فراهم سازند./994/ب901/د

ارسال نظرات