۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۱۵۱۶

تجمع هزاران نفری مردم هرات علیه کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از مردم شهر هرات پس از اقامه نماز جمعه در تجمع بزرگی کشتار مسلمانان در افغانستان، سوریه، مصر، فلسطین و برمه را محکوم کرده و خواستار رسیدگی سازمان ملل شدند.
تجمع مردم هرات افغانستان در اعتراض به کشتار مسلمانان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان شهر هرات افغانستان پس از اقامه نماز سیاسی-عبادی جمعه در تجمعی هزاران نفری با عنوان «دفاع از مظلومان امت اسلامی» خواستار مداخله سازمان ملل در حل مشکلات مسلمانان و کشتار بی‌رحمانه آنان در کشورهای اسلامی از جمله مصر و سوریه شدند.

 

برخی شخصیت‌های دینی این ولایت که سخنرانان این  مراسم بودند با استناد به آیات کلام الله مجید اظهار داشتند که همدردی با مسلمانان دربند و مظلوم  یک فریضه اسلامی است و هر فردی که در برابر این رویدادهای خونین بی‌اعتنا باشد، مسلمان کامل نخواهد بود.

 

سخنرانان این تجمع تأکید کردند: خون شهدایی که برای اصلاح نظام اسلامی در مصر کشته شده‌اند نباید نادیده گرفته شود و باید تازه‌ترین حادثه خونین جهان اسلام که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در کشور سوریه است و منجر به قتل عام زنان، کودکان و نوجوانان شده است مورد پیگیری جهانی قرار گیرد و جنایت‌کاران مجازات شوند.

 

در بخش دیگر این مراسم، سخنرانان گرفتاری اقلیت مسلمان در میان اکثریت بودائیان در میانمار و همچنین قتل و سوزاندن اجساد و زندگی شخصی و مساجد این مسلمانان را جنایت علیه بشریت توصیف کرده و مردم را به بیداری در برابر تهاجم کشورهای غیر اسلامی به کشورهای اسلامی و جهان اسلام فرا خواندند.

 

سخنرانان این تجمع گفتند که دولت کنونی افغانستان نیز 100 درصد اسلامی نیست و فقر، فساد اداری و قتل غیرنظامیان در هرگوشه از این کشور مردم را به ستوه آورده است و آنان همه روزه شاهد کشتار رانندگان با بمب‌های کنار جاده‌ای، آدم‌ربایی  وترورهای زنجیره‌ای هستند.

 

به اعتقاد آنان، این رویدادها را تنها می‌توان جنگ اسلام با اسلام دانست و در افغانستان قاتل مشخص نیست اما چون افغان‌ها درد این مصیبت را چشیده‌اند، نمی‌خواهند مسلمانانی را که به نوعی دیگر گرفتار مصیبت هستند فراموش کنند.

 

سخنرانان، تحولات اخیر مصر را انقلاب ندانستند و افزودند: سرآغاز هر حکومت خالی از اشتباهات نیست و باید به حکومت مردمی مصر فرصت داده می‌شد نه این که رئیس جمهور را زندانی کرده و نظامیان را علیه مخالفان مردمی تشویق کرد که منجر به قتل عام مردم شود.

 

شرکت‌کنندگان این تجمع خواهان اصلاح قوانین کنونی افغانستان در راستای ارزش‌های اسلامی شدند و تأکید کردند که باید به 35 سال جنگ در افغانستان خاتمه داده شود.

 

این نخستین تجمع مردم هرات در غرب افغانستان به منظور حمایت ازکشتار بی‌رحمانه  مسلمانان در کشورهای مصر، سوریه و برمه بود./980/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات