۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۹۶۷

گلستان نیازمند 320 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تعداد کل خانه های عالم در مناطق استان را 120 مورد اعلام کرد و گفت: متأسفانه این تعداد خانه عالم پاسخگوی نیاز مبلغان فعلی مناطق تبلیغی نیست.
خانه عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بعد از ظهر امروز در جلسه رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در گرگان گسترش ارزش های دینی را مهم ترین رسالت این سازمان اعلام کرد و گفت: سازمان تبلیغات در سال های اخیر از همه توان خود در جهت توسعه و گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه به کار گرفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان را ساماندهی و اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف دانست و افزود: در حال حاضر 170 روحانی طرح هجرت در مناطق روستایی و دور افتاده استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند.

 

وجود 120 خانه عالم در گلستان

حجت الاسلام ولی نژاد تعداد کل خانه های عالم در مناطق استان را 120 مورد اعلام کرد و گفت: متأسفانه این تعداد خانه عالم پاسخگوی نیاز مبلغان فعلی مناطق تبلیغی نیست.

 

وی با بیان این که گلستان نیازمند 320 خانه عالم است، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد خانه های عالم در مناطق محروم و دورافتاده استان، می توانیم مبلغان بیشتری به این مناطق اعزام کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزایش تعداد خانه های عالم در مناطق روستایی را ضروری دانست و تصریح کرد: استقرار بیشتر مبلغان دینی در مناطق محروم و دور افتاده نیازمند گسترش تعداد خانه های عالم است.

  

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که حضور روحانیت در مناطق تبلیغی، ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی و اخلاقی را تا حد بسیار بالایی کاهش می دهد، افزود: باید تلاش شود تا تعداد خانه های عالم در مناطق روستایی افزایش یابد تا ما هم بتوانیم حضور مبلغان دینی در این مناطق را تقویت کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که روحانیت همواره سد محکمی در برابر عقاید انحرافی بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش های علما و روحانیت در تاریخ اسلام موجب گسترش اسلام ناب شده است.

 

فهم غلط از مفاهیم دین عامل گسترش گروه های منحرف است

حجت الاسلام ولی نژاد، فهم غلط از دین و معارف اسلامی را مهم ترین عامل گسترش گروه های منحرف و التقاطی در جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: متأسفانه این گروه های منحرف امروز به بلای جان اسلام تبدیل شده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، وهابیت را مایه ننگ جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این فرقه ضاله و منحرف عامل اصلی صهیونیسم در کشورهای اسلامی است که به جنایت و کشتار مردم بی گناه مشغول است.

 

وی با اشاره به این که حضور روحانیت آگاه در همه عرصه های این نظام در سال های پس از انقلاب بسیار اثرگذار بوده است، ادامه داد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب همه توان خود را در جهت خدشه دار کردن جایگاه روحانیت آگاه و انقلابی به کار گرفته است، اما همواره شکست خورده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین گسترش خانه‌های عالم در مناطق محروم روستایی را‌ نیازمند مشارکت عمومی مردم دانست و تصریح کرد: البته تا حدودی مشارکت مردمی در ساخت خانه عالم در مناطق روستایی مناسب است که باید گسترش یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه شهرها باید از دبیرستان علوم و معارف اسلامی برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: راه‎اندازی دبیرستان معارف خروجی خوبی در بخش‎های علمی، اخلاقی و تربیتی دارد.

 

حجت الاسلام ولی ‎نژاد با بیان این که بی ‎توجهی به عرصه فرهنگ ضررهای جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر جامعه با اقدامات فرهنگی واکسینه شود در حقیقت از بسیاری آسیب‎ها و ناهنجاری‎ها مصون خواهد ماند./950/پ202/ب

ارسال نظرات