۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۸۲۴۷۱
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

بانک‌ها به بهانه تحریم مسائل شرعی را کنار نگذارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تأکید بر این‎که هدف بانک‎ها باید شناسایی و کمک به نیازمندان باشد، بر ضرورت توجه و عمل سیستم بانکی کشور به مبانی دینی تاکید کرد و گفت: نباید به علت تحریم‎‎ها شرعیات را کنار بگذاریم و کارهای غیر شرعی انجام دهیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد و هیأت همراه، با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) گفت: افتخار ما این است که در مکتب اهلبیت(ع) قرار داشته و خدمت میکنیم.

وی ادامه داد: همچنین باعث افتخار است که مملکت ما از میان مکاتب گوناگون دنیا مکتب حق جعفری که پرچمدار آن امام صادق(ع) را پذیرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مکتب تشیع از ابتدای بعثت پیامبر(ص) به وجود آمده است، اظهار داشت: از زمان رسول اکرم(ص) مسیر مذهب تشیع مشخص بود و در مسیر اسلام ناب حرکت میکرد.

وی افزود: پس از رحلت نبی اکرم(ص) به سبب وجود سلایق گوناگون راه‎‎های انحرافی زیادی در کنار راه اصلی اسلام ناب به وجود آمد از اینرو واجب شد که این مکتب اسم خاص و ویژهای برای خود داشته باشد.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه راه اصلی اسلام ناب، مسیر پیامبر(ص) است، اظهار داشت: ائمه(ع) ادامه دهنده مسیر جد بزرگوارشان نبی اکرم(ص) هستند و اسم مذهب جعفری نیز بر همین اسلام ناب نهاده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‎‎های دوران امام صادق(ع) این بود که ایشان توانستند دانشگاه مرجعی برای آموختن همه مسائل دین تأسیس کنند و به حدی این دانشگاه جذاب و عالی بود که از سلایق گوناگون و مکاتب مختلف در این دانشگاه حضور داشته و از محضر امام(ع) استفاده میکردند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) با اشاره به اینکه هر چند مذاهب مختلف از مکتب امام صادق(ع) استفاده میکردند ولی عمل شان به گونهای دیگر بود، گفت: در روایتی آمده که امام ششم(ع) چهار هزار شاگرد داشتند که تمام این افراد شیعه نبودند بلکه از اهل سنت نیز در این کلاس‎ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: اجازه امام ششم(ع) برای حضور افراد از مذاهب مختلف در کلاس درس شان به ما میآموزد که با دیگر مذاهب نباید به اختلاف و تفرقه بپردازیم بلکه باید با وحدت و رفتار مسالمت آمیز زندگی کرده و با دیگران رفتار کنیم تا حق به جای واقعی خود برگردد.   

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود مشکل اصلی بانک‎‎ها را در مرحله سیاست‎‎ها و عملکردها دانست و اظهار داشت: مشکل اصلی ما نا آشنایی نیست و الا چگونه ممکن است احکامی را که از ائمه(ع) به ما رسیده و علما، بزرگان بر آن تأکید کردهاند این گونه مشکلات را در بانک‎‎ها به وجود بیاورد.

وی افزود: در بانکداری سه ضلع سیاست‌گذاران، عملکردها و مراجعان به بانک‌ها وجود دارد و باید هدف ما شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‎‎ها باشد چرا که این یک اصل و فرهنگ بوده و در برابر تهاجم‎‎های فرهنگی قرار میگیرد، اگر مسیر کمک کردن به مردم است نیاز به قرعه کشی نیست.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید در عرصه‎‎های مختلف و متفاوت تلاش ما عمل به امور شرعی باشد، عنوان کرد: نباید به علت تحریم‎‎ها شرعیات را کنار بگذاریم و کارهای غیر شرعی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مردم ما قدر شناس هستند و اگر ببینند که از راه پاک و با طهارت کارها صورت میگیرد حضور بیشتری پیدا میکنند، باید با تحمل سختی‎‎ها و مشکلات در عرصه اقتصادی موفق باشیم.   

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهلبیت(ع) در پایان با تأکید بر اینکه باید به واسطه عمل به تکلیف وارد عرصه‎‎های مختلف شد، گفت: کسانی که با تکلیف وارد صحنه شوند خداوند متعال برای آن‎‎ها بن بست قرار نداده و مشکلات شان را از بین میبرد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات