۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۲۶۱۷

کنفرانس اسلامی کانادا با فشار اسلام‎ستیزان لغو شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس جوانان مسلمان که قرار بود در شهر مونترال کانادا برگزار شود تحت فشار احزاب اسلام‎ستیز و کارشکنی سالن محل برگزاری لغو شد.
برگزارکنندگان کنفرانس جوان مسلمان در مونترال کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "سی.بی.سی. نیوز"، کنفرانس جوانان مسلمان کانادا که قرار بود در ایالت کبک این کشور و شهر مونترال برگزار شود با فشار حزب اسلام ستیز این ایالت و کارشکنی سالن محل برگزاری لغو شد.   
 
مسؤولان سالن "Palais des congrès "، بزرگترین سالن اجتماعات شهر مونترال مدعی شدند که به دلایل امنیتی مجبور به لغو برگزاری این کنفرانس شده اند.
 
اگنس مالته، نخست وزیر ایالت کبک کانادا از جمله مخالفان سرسخت برگزاری کنفرانس "میان آسمان و زمین" از سوی مسلمانان منطقه بود.
 
وی از دولت مرکزی کانادا درخواست کرد که از ورود برخی میهمانان خارجی این کنفرانس به خاک کانادا جلوگیری کرده و مدعی شد آنان اسلام گرایان تندرویی هستند که به برابری میان زن و مرد اعتقادی ندارند.
 
این در حالی است که برگزارکنندگان کنفرانس جوانان مسلمان ادعاهای نخست وزیر ایالت کبک را رد کرده و بر صلاحیت سخنرانان این کنفرانس تاکید می کنند.
 
اسحاق مستقین، سخنگوی کنفرانس گفت که برگزارکنندگان کنفرانس جوانان مسلمان مسؤول سخنانی که از سوی برخی از مدعوین کنفرانس و در خارج از کانادا گفته شده نیستند.
 
وی گفت: ما نمی توانیم آنچه که دیگران می توانند بگویند را کنترل کنیم اما به مردم اطمینان می دهیم که مطالب تبعیض آمیز علیه زنان در کنفرانس ما مطرح نمی شود.
 
سلام المنایی، رییس شورای مسلمانان مونترال نیز گفت: هر کسی حق دارد که به کانادا بیاید و هر چه که دوست دارد بگوید. نخست وزیر ایالت کبک حق ندارد از دولت بخواهد که مانع ورود برخی از مدعوین به کنفرانس اسلامی شود.
 
هنوز مشخص نیست که آیا برگزارکنندگان کنفرانس جوانان مسلمان در مونترال کانادا قصد دارند که این کنفرانس را در سالن دیگری اجرا کنند یا به طور کلی از برگزاری آن منصرف شده اند./990/ب902/د
ارسال نظرات