۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۲۶۵۳
آیت الله شبستری:

تکریم ارباب رجوع در بین کارمندان مصداق ترویج معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: در نظام مردم سالاری دینی محبت و اخلاق اسلامی با ارباب رجوع از وظایف اساسی و اصلی کارکنان در ادارات است.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در یادواره 21 هزار شهید کارمند کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر ‌صادق(ع) در تبیین و ترویج معارف شیعه نقش بسزایی داشتند، در حقیقت بسیاری شیعه مدیون جهاد علمی آن امام همام است.


‌آیت‌الله مجتهد‌شبستری با اشاره به فضایل اخلاقی و علمی ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت خاطرنشان کرد: پیروان مکتب جعفری باید اهتمام بیشتری در فراگیری و عمل به این معارف داشته باشند، در حقیقت راه روشن نجات از وسوسه های شیطانی و قدم در مسیر سعادت پیروزی از آموزهای قرآنی و اهل بیت است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه‌ای به ویژه وضعیت مصر و سوریه یادآور شد: اصلی‌ترین عامل انحراف انقلاب مردم برخی از کشورهای منطقه نبود رهبری واحد در این کشورهاست، اگر امروز شاهد وضع نابسامان و جنگ داخلی در ممالک هستیم، باید دانست که اگر تبعیت از ولایت بود، وضعیت به این شکل نبود.


 نماینده خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر ترویج فرهنگ و روحیه بسیج در ادارات اظهار داشت: باید تفکر ارائه خدمت بی‌منت به مردم زنده شود، حقیقت امر آنست که ادارات پیشانی و نماد نظام هستند و و برخورد کارمندان با مردم بسیار تاثیرگذار و نقش آفرین در جامعه است، در این میان حضور بسیج در سازمان‌ها و ادارات یک حضور فرهنگی است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که بسیج مایه خیر و برکت و تفکر بسیجی آرمان‌های انقلاب را تعالی می‌بخشد، افزود: کارمندان بسیجی باید حافظ ارزش‌های دینی و انقلابی در ادارات باشند، در نظام مردم سالاری دینی محبت و اخلاق اسلامی با ارباب رجوع از وظایف اساسی و اصلی کارکنان در ادارات است.


آیت الله شبستری با بیان این‌که کارمندان نباید با بروکراسی اداری و کاغذبازی کار مردم را به تأخیر بیندازد، گفت: وظیفه اصلی بسیج کارمندی ترویج فرهنگ اسلام و بسیج و امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است، یکی از مصادیق این فریضه تأکید بر رسیدگی به امور ارباب رجوع در سریع‌ترین زمان ممکن است.


وی در ادامه با تأکید بر این‌که بسیج باید درس ولایت‌مداری را به همه بدهد، گفت: شهدای دفاع مقدس نیز با تبعیت از ولایت فقیه، توجه به تقوای الهی و ایمان در مسیر نهضت امام زمان(عج) قدم نهادند که در نهایت سعادت ابدی شامل حالشان شد، شهدا با دفاع از دین و مردم و وطن به مقام اولیاء الله نائل شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات