۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۶۶۳
استاد حوزه و دانشگاه:

جهاد علمی امام صادق پویایی فقه اسلامی را در دنیا فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، عزت و عظمت امروز شیعه در دنیا را مدیون تلاش های امام صادق(ع) دانست و تصریح کرد: جهاد علمی آن حضرت پویایی فقه اسلامی را در دنیا فراهم کرد.
امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) که در تکیه حضرت علی اصغر(ع) منطقه اسپیاری آمل برگزار شد با بیان این که آن هایی که تابلوهای دینی به همراه داشته و خود را محب اهل بیت می دانند باید توجه بسیاری داشته باشند، گفت: امام صادق(ع) می فرماید شیعه ما کسی است که اگر در یک شهر صد هزار نفر وجود داشته باشد او از همه آن ها با تقواتر بوده و اگر احتمال دارد سخن او دروغ است آن را بیان نمی کند.

 

امام جمعه سابق آمل، عزت و عظمت امروز شیعه در دنیا را مدیون تلاش های امام صادق(ع) دانست و تصریح کرد: جهاد علمی آن حضرت پویایی فقه اسلامی را در دنیا فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به این که تقوا به معنی آن است که انسان گناه نکرده و به سمت آن نرود، بیان داشت: ما حق نداریم با هرکسی رفاقت کرده و در سر سفره بنشینیم و اگر می بینیم نماز شب را دوست داریم ولی اهل آن نیستیم به سبب آن است که لقمه های ما مشکل دارد و لقمه های حرام فکر انسان را دچار مشکل می کند.

 

امام جمعه سابق آمل با تاکید بر این که انسان باید مراقب خود بوده و به دنبال اسم و رسم نباشد و تلاشش در راستای کسب رضایت خداوند منان باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید برنامه های زندگی خود را بر محور آیه های قرآن کریم قرار دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که کسی که با سر و صدا به سمتی بیاید با سر و صدایی قوی تر منحرف می شود، ادامه داد: کسی که با تلاش عقلانی شیعه امام صادق(ع) شود هرگز مسیرش عوض نشده و در راه خود استوار است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ابن ملجم و شمر از شیعیانی بوده که با سر و صدا و هیاهو آمده و در جبهه و جنگ شرکت داشتند، بیان داشت: وقتی هیاهویی قوی تر به راه افتاد همین افراد به آن طرف رفتند.

 

وی افزود: یک قدم و کلمه برای غیر خدا هزینه کردن غلط است و همه کارهای ما باید برای خداوند منان بوده و نباید برای غیر پروردگار متعال کاری انجام دهیم.

 

امام جمعه سابق آمل با تاکید بر این که انسان اگر از گناه دوری نکند آرام آرام درنده می شود، گفت: تمام درنده های تاریخ به آرامی گستاخ شده و در برابر آیات الهی ایستادند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در پایان، گفت: معلوم نیست اگر ما در جای افرادی مانند اوباما قرار بگیریم بدتر از او شویم که انسان موجودی پیچیده است و باید مراقب باشیم./950/پ202/ع

ارسال نظرات