۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۶۸۴

بازدید هیأت دوستی پارلمانی سیرالئون از جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ هیأت دوستی پارلمانی سیرالئون به همراه سفیر این کشور، با حضور در جامعةالمصطفی، با معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی دیدار کردند.
نخستين اجلاس نمايندگان و مديران جامعه المصطفي العالمبه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی هیأت دوستی پارلمانی سیرالئون به همراه سفیر این کشور، با حضور در جامعةالمصطفی، با معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام حکیم الهی، با خوش‌آمدگویی به هیأت دوستی پارلمانی سیرالئون، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: بیش از بیست هزار دانشجو در بیش از صد رشته علوم اسلامی و انسانی جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند و جامعةالمصطفی در داخل کشور به غیر از قم در تهران، گرگان، مشهد، اصفهان و قشم نمایندگی دارد.

وی با اشاره به نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در شصت کشور جهان، خاطرنشان کرد: طلاب جامعةالمصطفی دوستدار کشورشان هستند و پس از تحصیل برای خدمت رسانی به کشورشان بازمی‌گردند.

حجت‌الاسلام حکیم‌ الهی با اشاره به روابط علمی جامعةالمصطفی با دیگر مراکز دانشگاهی جهان، یادآور شد: روابط ایران و سیرالئون بسیار خوب است و همکاری در زمینه‌های مختلف میان دو کشور برقرار است.

وی با اعلام آمادگی جامعة‌المصطفی برای گسترش پذیرش فراگیران از سیرالئون ابراز داشت: کشورهای آفریقایی در اولویت جامعةالمصطفی قرار دارند و روابط مستحکمی میان جامعةالمصطفی و کشورهای آفریقایی وجود دارد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی کیفیت آموزشی در جامعةالمصطفی را از استاندارد بالایی برخوردار دانست و گفت: جامعةالمصطفی دوره‌های کوتاه مدت را ویژه استادان و شخصیت‌های علمی مطرح در سراسر جهان برگزار می‌کند و ما آماده‌ایم این شرایط را برای شخصیت‌های علمی برجسته در سیرالئون فراهم نماییم.

وی همچنین از آمادگی جامعةالمصطفی برای گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی در سیرالئون خبر داد  و در پایان گفت: شهر قم یکی از مهم‌ترین شهرهای علمی در جهان است که بیش از سیصد مرکز پژوهشی در آن فعال هستند، دانشجویان زیادی از سراسر جهان به ویژه اروپا و آمریکا برای تحصیل علوم مختلف همچون فلسفه به این شهر می‌آیند.

در این دیدار، «آقای ابراهیم بوندو»، رییس هیأت دوستی پارلمانی سیرالئون با تشکر از میزبانی جامعةالمصطفی، اظهار امیدواری کرد این دیدار باعث ایجاد رابطه‌ای مفید میان جامعةالمصطفی و سیرالئون باشد.

گفتنی است، در ادامه این دیدار دو طرف درباره چگونگی گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی در سیرالئون گفت‌وگو و تبادل نظر کردند./993/د102/ی

ارسال نظرات