۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۸۲۶۸۷

سازماندهی و تمرکز فعالیت های دینی از سوی علما در بحرین تصویب شد

خبرگزاری رسا ـ در دیدار دبیر هیأت مرکزی شورای علمای بحرین با رییس معارف اسلامی، سازماندهی اداری برای انجام پروژه‌های دینی و مشارکت اعضای این پروژه‎ها در مناطق مختلف بحرین تصویب شد.
شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت‌الاسلام سید محسن الغریفی دبیر هیأت مرکزی شورای علمای بحرین در دیدار با شیخ رضی القفاص رییس مرکز معارف اسلامی شیخ مفید و استاد محمد عبدالله منصور هماهنگ کننده پروژه‌های آموزش دینی به بررسی راه‌های نظارت مستمر و منظم بر پروژه‌های آموزش دینی پرداخت.

 

در این نشست درباره نیاز فوری به تعیین مسؤولی برای نظارت بر پروژه‌های آموزش دینی با استفاده از تجارب گذشته و اهمیت محوریت مرکز شیخ مفید در این نظارت بحث و گفت‌وگو شد.

 

از دیگر تصمیمات مهم این نشست، سازماندهی اداری برای انجام پروژه‌های دینی و مشارکت اعضای این پروژه‌ها برای توزیع در مناطق مختلف بحرین و برپایی نشست‌های منظم برای تشکیل سیستم نظارتی مورد نیاز بود تا این پروژه با قدرت آغاز شود و از تجارب گذشته نیز استفاده شود.

 

در این نشست، شیخ رضی القفاص و محمد منصور مکلف به تعیین هیأت مؤسسان شدند تا از میان آن‌ها گروهی از کارشناسان مأمور ترسیم راه کار تفصیلی این پروژه شوند و برای تشکیل این هیأت دو ماه زمان تعیین شده و کار آن‌ها با شروع سال هجری آینده آغاز خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام سید مجید المشعل، رییس شورای علما در مورد طرح و ایده این کار اظهار خوش بینی کرده اما گفته که موضوع این پروژه نیازمند دقت و بررسی بیشتر و تعیین راه کارها و برنامه‌های دقیق است و نیازی به عجله در این زمینه نیست.

 

وی خواستار برگزاری نشست‌های بیشتر برای پخته شدن این طرح و تعیین راه کارهای روشن برای آن شد.

 

گفتنی است در سومین نشست آموزش دینی که در ماه رمضان گذشته برگزار شد بر ضرورت تشکیل کارگروهی ویژه از علما جهت پیگیری ماموریت‌های محوله تأکید شده بود./993/ب101/د

ارسال نظرات