۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۹۴۳

اختتامیه جشنواره منطقه ‌ای شعر رضوی در الیگودرز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای شعر رضوی، پیش از ظهر امروز با معرفی نفرات برتر در شهرستان الیگودرز به کار خود پایان داد.
حرم رضوي، امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اختتامیه برنامه‌های جشنواره رضوی، پیش از ظهر امروز در الیگودرز با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

در حاشیه برنامه های اختتامیه این جشنواره، محمدتقی توکلی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری آثار ارسالی و برگزیده جشنواره نماهنگ رضوی در قالب جشنواره بین المللی سراج خراسان، ابراز داشت: اگر بتوان آثار این جشنواره را مطابق واقعیت‌ها به تصویر کشید، مخاطب بیشتری جذب می‌شود.

وی با اشاره به برکات برگزاری جشنواره نماهنگ رضوی گفت: تشویق جوانان به آشنایی با تاریخ ادیان و سیره ائمه(ع) مهم ترین اهداف این جشنواره است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید در برگزاری هر چه بهتر جشنواره نماهنگ رضوی ورود پیدا کنند.

توکلی گفت: باید به کمک ابزار هنری آثاری جذاب اعم از فیلم، عکس، نماهنگ، شعر، مسائل فرهنگی استان لرستان برای اقشار گوناگون جامعه اطلاع‌رسانی و معرفی شوند.

وی در ادامه افزود: ائمه‌ اطهار(ع) میراث‌های ارزشمندی از روش عملی زندگانی برای ما به یادگار گذاشته‌ اند و با توجه به وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در ایران و بار معنوی آن، می‌توان با برگزاری جشن‌ها و مراسمات مذهبی روح و روان انسان را پرورش داد.

توکلی با بیان این که یکی از بهترین راه‌های تثبیت اندیشه‌های دینی و مذهبی در جامعه ارائه آنها در قالب هنر است، اظهار داشت:  واکنش مردم نسبت به فیلم‌ها و سریالهای مذهبی از جمله امام علی(ع) و امام رضا(ع)، موسیقی، اشعار و دیگر آثار هنری ماندگار مذهبی که سال‌های متمادی در خاطره عموم مردم باقی مانده، تأیید کننده این مطلب است.

همچنین بنا به گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز، از بین 50 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 15 اثر پذیرفته شد و در پایان این مراسم از پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم‌آ‌باد تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این جشنواره شانزده شاعر از استان‌های اصفهان، مرکزی و لرستان به قرائت اشعار خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایای از شرکت‌ کنندگان برنامه‌ های دهه کرامت تقدیر شد و همچنین نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای شعر الیگودرز معرفی شدند.

گفتنی است، به پاس قدردانی از زحمات چندین ساله استاد سید کمال رضوی‌نژاد، نام مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ این شهرستان به کمال تغییر یافت./9451/پ202/غ

ارسال نظرات