۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۱۰۰
عضو هیأت رییسه مجلس:

مرز بندی با فتنه همچنان معیار اصلی مجلس در رای اعتماد به وزرا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که اعتدال مبنای تعامل مجلس با دولت تدبیر و امید است، گفت: کشور از تندروی و افراطی‌گری خیری ندیده است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‎‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اسلام همواره از افراط و تفریط ضربه دیده است، اظهار داشت: در نظام اسلامی نیز هرگونه تندروی و یا مسامحه با مسائل مذموم است، اسلام دین اعتدال است و باید همه رفتارهای یک مسلمان به دور از افراط و تفریط باشد.


وی با تأکید بر این‌که اعتدال مبنای تعامل مجلس با دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: آن عده که مجلس را متهم به بی‌اعتدالی می کنند، بدانند که مجلس با تندروی‌ها برخورد خواهد کرد، چراکه کشور در طول تاریخ از تندروی و افراطی‌گری خیری ندیده است.


فرهنگی تصریح کرد: نمایندگان مجلس معتقدند که کشور هم از تندروی‌های سه سال آخر دولت احمدی‌نژاد و هم از تندروی‌های اطرافیان خاتمی ضربه دیده است، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اعتدال و تعامل سازنده میان مجلس و دولت هستیم.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی حرف و حدیث‌های ایجاد شده درخصوص رای عدم احراز صلاحیت نمایندگان به سه وریز پیشنهادی دولت، اظهار داشت: این حساسیت ها به دور از انصاف است، زیرا وزرای پیشنهادی دیگر هم که به جریان اصلاحات نزدیک بودند، رأی اعتماد گرفتند.


وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس به مسأله آموزش، جوانان و ورزش حساسیت خاصی دارند، گفت: بحث فتنه و میزان ارتباط افراد با این جریان خط قرمز مجلس و مهمترین دلیل حساسیت نمایندگان بوده است، منظور از فتنه مشارکت کاندیدایی در انتخابات سال 88 و موافقت و مخالفت با او نیست.


فرهنگی با تأکید بر این‌که فتنه 88 مسأله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت، افزود: رهبری نیز حساسیت ویژه ای نبست به بحث فتنه دارند، حق مسلم وکلای ملت است که اجازه ندهند عاملان فتنه در دولت رخنه کنند، قطعا نظر دولت یازدهم نیز با نمایندگان یکی است./935/ت302/ج

ارسال نظرات