۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۴۱۶۹
با معرفی پژوهشگران برتر؛

همایش آموزه های سیاسی امام رضا در بجنورد خاتمه یافت

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) با معرفی پژوهشگران برتر در بجنورد به کار خود خاتمه داد.
همايش امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شنبه شب مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد و هشت پژوهشگر برتر این همایش علمی پژوهشی مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
هیأت داوران این همایش ملی پس از سه مرحله داوری از بین 160 مقاله رسیده به دبیرخانه نخستین همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، هشت مقاله را به عنوان مقالات برتر تعیین کردند.
 
هیأت داوران این همایش مقاله «محورهای تعامل امام رضا(ع) با خواص جامعه» اثر احد داوری از استان آذربایجان شرقی را حائز رتبه اول تشخیص دادند و لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به مبلغ 26 میلیون ریال به این پژوهشگر اهدا شد.
 
همچنین بر اساس نظر این هیأت، مقاله «تحلیل گفتمان سیاسی رضوی با تأکید بر وجود مختلف غیریت سازی و منازعه گفتمانی در فرایند پذیرش ولایت عهدی از سوی امام رضا(ع)» اثر علی سلیمانپور از استان خراسان شمالی به عنوان رتبه دوم اعلام و لوح تقدیر و جایزه نقدی 23 میلیون ریالی به این پژوهشگر تقدیم شد.
 
مقاله «بررسی و تحلیل مناظره های امام رضا(ع) با متکلمان و رهبران ادیان و تبیین ضرورت نیاز عصر حاضر به محتوای این مناظره ها» اثر مشترک محمد غفوری فر و اباصلت علیزاده از خراسان شمالی نیز با نظر هیأت داوران حائز رتبه سوم شد و صاحبان این مقاله لوح تقدیر و جایزه نقدی 20 میلیون ریالی را از آن خود کردند.
 
همچنین مقاله «مبانی مشروعیت سیاسی در منظومه فکری حضرت امام رضا(ع) یا مواضع امام رضا(ع) در برابر گفتمان های مشروعیت سیاسی» اثر یحیی میرحسینی از تهران چهارم و لوح تقدیر و 12 میلیون ریال جایزه نقدی به این پژوهشگر اهدا شد.
 
مقاله «بررسی جریان ولایت عهدی و تدابیر سیاسی امام رضا(ع) در مقابله با توطئه ولایت عهدی مأمون» اثر رمضان قوامی دربندی از استان خراسان رضوی مقام پنجم این همایش را کسب کرد و لوح تقدیر و 10 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم صاحب آن شد.
 
همچنین مقاله «تبیین آثار وضعی تدابیر امام رضا(ع) در مقابله با پروپاگاندای حکومت مأمون عباسی براساس دیدگاه فرهنگ و ارتباطات» اثر بهرام جبارلوی شبستری از استان تهران عنوان ششم را به خود اختصاص داد و پژوهشگر آن نیز لوح تقدیر و هشت میلیون ریال جایزه نقدی را کسب کرد.
 
دو مقاله «بازشناسی تحلیلی راهبردهای امام رضا(ع) در مسأله ولایت عهدی» اثر سید علاء الدین شاهرخی از استان لرستان و مقاله «امام رضا(ع) و شیوه برخورد با چالش های فکری زمان خویش» اثر مشترک میثم افشار زاده و اکرم اوستی از استان مرکزی به علت حضورنیافتن نویسندگان آن ها در مرحله پایانی همایش به ترتیب به عنوان مقالات هفتم و هشتم معرفی شدند و به هرکدام از این آثار لوح تقدیر و هشت میلیون ریال جایزه نقدی اختصاص پیدا کرد.
 
در حاشیه این همایش تمبر یادبود نخستین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) و کتاب مقالات برگزیده این همایش رونمایی شد.
 
گفتنی است، فراخوان جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) از بهمن ماه سال گذشته به سراسر کشور ارسال شده بود و بنا به اعلام دبیرخانه این همایش، تا پایان مهلت ارسال آثار، در مجموع 160 مقاله از هجده استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.
 
از مجموع مقالات رسیده به این جشنواره 30 مقاله از استان خراسان شمالی، 24 مقاله از آذربایجان شرقی، 15 مقاله از خراسان رضوی، 15 مقاله از استان فارس، 12 مقاله از تهران، 7 مقاله از کرمانشاه، 4 مقاله از قم و دیگر مقاله ها نیز از دیگر استان های کشور به جشنواره سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع) ارسال شده بود.
 
مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفته که در مرحله نخست 50 مقاله، در داوری مرحله دوم 22 مقاله و در مرحله سوم داوری نیز هشت مقاله برتر برای ارائه در مراسم اختتامیه برگزیده شد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات