۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۸۴۷
مدیر حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی:

حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی در تربیت مبلغ موفق است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی با بیان این که حوزه علمیه سفیران هدایت استان از حوزه‌های پیشگام در کشور است، گفت: این حوزه رتبه نخست کشور را در زمینه تربیت طلاب کسب کرده است.
تربيت مبلغ

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که این حوزه علمیه در سال 86 با 30 طلبه کار خود را شروع کرده است و هم اکنون 150 طلبه دارد، گفت: این حوزه در سطح کشور در زمینه تربیت و آموزش طلاب در میان حوزه های علمیه  سفیران رتبه برتر کشور را دارد.

وی افزود: طلاب در این حوزه 5 سال به تحصیل مشغول هستند و بعد از آن یا به مقطع کارشناسی ارشد می روند یا برای تبلیغ به نقاط مختلف استان اعزام می شوند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی  یکی از استان‌های محروم کشور است، گفت: به دلیل نفوذ وهابیت در بعضی از نقاط استان تربیت طلاب و پاسخگویی به شبهات کمک مؤثری برای مقابله با گسترش نفوذ وهابیت در استان است.

حجت الاسلام عارفی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه سفیران از مقطع دیپلم و یا مقاطع بالاتر در این حوزه پذیرش می شوند و با توجه به افزایش دانش طلاب، طلاب این حوزه در سال سوم تحصیل خود، به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.وی از برگزاری جلسات روزه درس اخلاق در حوزه سفیران خبرداد و گفت: افزون بر دروس اصلی، برنامه های فرهنگی و پژوهشی زیادی به خصوص با محوریت جایگاه حوزه های علمیه در جهان اسلام، برای افزایش آگاهیهای عمومی و تخصصی طلاب دراین حوزه برگزار می شود. 

حجت الاسلام عارفی با اشاره به این که حوزه علمیه سفیران پایگاه اعزام طلاب به طرح هجرت است، ادامه داد: طرح هجرت نیازمند توجه هرچه بیشتر طلاب مدارس مختلف است تا بتواند تحول فرهنگی بزرگی در استان ایجاد کند. 

وی با بیان این که  فعالیت تبلیغی بعد از پایان تحصیلات حوزوی از ویژگی های مهم برای طلاب این حوزه است، افزود: استادان این حوزه از استادان قم و بومی هستند و کلاس‌های این حوزه از 20 شهریور‌ماه آغاز شده است. 

وی یادآور شد: باتوجه به افزایش تعداد طلاب و افزایش درخواست‌ها برای ایجاد سطح دو در آینده‌ای نزدیک سطح دو نیز در صورت موافقت مرکز در حوزه  راه‌اندازی خواهد شد./968/ت302/س

ارسال نظرات