۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۸۴۸۷۲

هفته فرهنگی ایران در فیلیپین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با برپایی نمایشگاه هنری در فیلیپین افتتاح شد.
هفته فرهنگي در فيليپين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با برپایی نمایشگاه هنری و فستیوال فیلم های ایرانی در مانیل فیلیپین افتتاح شد.

 

این هفته فرهنگی با همکاری شورای توسعه پارکهای ملی و  کمسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین در پارک ریزال شهر مانیل و سالن سینمای کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین برگزار شد.

 

در این نمایشگاه که به مدت پنج روز ادامه داشت آثار و صنایع دستی، اقلام فرهنگی هنری، کالیگرافی اسلامی، کتب اسلامی ترجمه شده به زبان تگالوگ، انواع سازهای ایرانی، دیوان شاعران برجسته ایران زمین، مجموعه ای از  پوسترها مربوط به طبیعت ایران و تصاویری از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی - صنعتی جمهوری اسلامی در معر ض دید عموم قرار گرفت.

 

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه  با حضور هوزه میاه بلجیکا مسؤول امور اداری پارک و سید احمد موسوی سرپرست رایزنی فرهنگی رسما و  جمعی از معلمان مدرسه  کشورمان برگزار شد.

 

همزمان با گشایش نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در پارک ریزال، فستیوالی از فیلم های برگزیده ایرانی در سالن لیآندرولاکسین واقع در ساختمان مرکزی کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین برپا شد.

 

این مراسم با نواختن سرودهای جمهوری فیلیپین و جمهوری اسلامی ایران  آغاز و سپس خانم "املیتا آلموزارا" دبیر اجرایی کمیسیون فرهنگ هنر فیلیپین در سخنانی گفت: مفتخریم تشریف فرمایی شما را به  ساختمان این کمیسیون و شرکت در برگزاری هفته فرهنگی ایران گرامی بداریم.

 

وی افزود: برگزاری فستیوال فیلم ایران در کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین به عنوان بازوی فرهنگی دولت اقدام دیگری در گسترش همکاریهای فرهنگی و هنری بین دو کشوراست.

 

دبیر اجرایی کمیسیون ملّی فرهنگ و هنر فیلیپین خاطرنشان کرد: کمیته فیلم اِن. سی. سی. اِ. به ریاست مایک رایان مدافع، محافظ و گسترش دهنده فرهنگ و هنر فیلیپین از طریق کسب تجربیات و کاربرد آن در فیلم های فیلیپین است و به همین دلیل مفتخریم که محلی را برای برگزاری فستیوال فیلم های ایرانی به عنوان همکاریهای فرهنگی اختصاص دادیم.

 

سید احمد موسوی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران نیز در سخنانی گفت: ایران که در تاریخ باستان بنام "پرشیا" نامیده می شد، دارای فرهنگ و تاریخی غنی در دوران تمدن بشری است و شما خود شاهد هستید که تاریخ "پرشیا" در تمام کتب تاریخی و حتی کتب درس تاریخ منعکس شده است.

 

وی ادامه داد: آغاز تمدن پرشیا هنوز ناشناخته است و تنها از روی مدارک، اسناد، و اشیا و کارهای دستی و هنری حفاری شده مشخص می شود که تمدن ایران قدیم در تمدن و زندگی بسیاری از انسانها  در طول تاریخ اثر گذار بوده است./994/ب102/د

ارسال نظرات