۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۵۰۳۴

انتقاد آیت الله مظاهری از وضعیت نامطلوب فرهنگی و اخلاقی جامعه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری تاکید کرد: اگر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن نیز با هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان مواجه شده بود و نظیر دفاع مقدس، خالصانه در برابر آن تهاجم، دفاع همگانی صورت می‌گرفت، کشور ما به مفاسد کنونی دچار نمی‌شد.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در طلیعۀ هفتۀ دفاع مقدس و به منظور تجلیل از جانبازان حماسه‌ساز، حضرت ‌آیت ‌الله  ‌مظاهری با حضور در جمع جانبازان آسیب نخاعی استان اصفهان، طی سخنانی جانبازان دفاع مقدس را شهیدان زنده و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: جانبازان عزیز، گرچه از نظر جسمی وضعیت نامطلوبی دارند و متحمّل رنج فراوانی می‌شوند، اما باید بدانند که رشادت، مقاومت و از خود گذشتگی آنان، فصل درخشنده‌ای در تاریخ کشور پدید آورد و با توجه به جایگاه معنوی ویژه‌ای که دارند، لازم است از قدر و منزلت خود همواره حراست نمایند.

 

وی با اشاره به برخی از نواقص و نارسایی‌هایی که در امر رسیدگی به ایثارگران خصوصاً جانبازان وجود دارد، خاطرنشان ساخت: ایثارگران عزیز دفاع مقدس باید فارغ از کاستی‌ها و نواقص موجود، به این موضوع اساسی بیندیشند که هشت سال با دست خالی در برابر اتّحاد جهانی علیه اسلام و انقلاب ایستادگی کردند و با ایثار و فداکاری خود، عامل حفظ و بقای اسلام و جمهوری اسلامی ایران شدند و در واقع، بقای این نظام اسلامی، مرهون جانفشانی آنها است.

 

حضرت ‌آیت ‌الله‌ ‌مظاهری با یادآوری بخشی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، افزود: تردیدی وجود ندارد تا وقتی که جانبازان جنگ تحمیلی در قید حیات هستند، هر روز در نامۀ عمل آنان ثواب جهاد در راه خدا و حضور در خطّ مقدم جبهه ثبت می‌شود و در صورتی که قدر و منزلت خود را بدانند و جایگاه ممتاز خود را از دست ندهند، در برزخ و قیامت نیز موقعیّت مطلوب‌تر و ویژه‌ای خواهند داشت.

 

این مرجع تقلید در این زمینه با تأکید بر ضرورت رسیدگی بیشتر و مؤثرتر به امور ایثارگران، تصریح کرد: در شرایط فعلی که دنیای استکباری و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران به نقش ویژه و تأثیر به سزای رزمندگان جان‌برکف در دفاع از میهن اسلامی اقرار و اعتراف دارند، باید مسئولان نظام با قدرت و امکانات لازم، اجازه ندهند افتخار آفرینی ایثارگران به فراموشی سپرده شود.

 

حضرت ‌آیت ‌الله‌ ‌مظاهری در ادامۀ بیانات خود ضمن اشاره به گوشه‌هایی از ابعاد جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن که در سال‌های بعد از جنگ نظامی به انقلاب و نظام تحمیل شده است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری و فداکاری تمام، از میهن اسلامی دفاع کردند و حاصل آن شهادت یا جانبازی آنان شد، اما در این زمینه ذره‌ای کوتاهی نکردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان به تصرّف دشمن درآید. اما متأسفانه باید اعتراف کنیم که بدخواهان نظام جمهوری اسلامی، در جنگ نرم و در جنگ فرهنگی خود، موفق بوده‌اند و توانسته‌اند مفاسدی نظیر فساد اقتصادی، فساد اداری و فساد اخلاقی را به کشور و مردم تحمیل کنند.

 

وی غلبۀ دشمن در جنگ نرم را ناشی از کوتاهی و غفلت دانسته و افزود: اگر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن نیز با هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان مواجه شده بود و نظیر دفاع مقدس، خالصانه در برابر آن تهاجم، دفاع همگانی صورت می‌گرفت، کشور ما به مفاسد کنونی دچار نمی‌شد.

 

حضرت ‌آیت ‌الله‌ ‌مظاهری با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب فرهنگ و اخلاق در کشور و نیز با ابراز نگرانی از وضع حجاب و عفاف در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از جانبازان عزیز که وضعیّت جسمی رنج‌آوری داشت به من‌ می‌گفت: اگرچه از نظر جسمی، همیشه در احساس درد به ‌سر می‌برم، اما مشاهدۀ وضعیت اسفناک حجاب و عفاف و پوشش خجالت‌آور برخی افراد، مرا بیشتر از هر درد و رنجی، عذاب می‌دهد.

 

حضرت ‌آیت ‌الله‌ ‌مظاهری در بخش پایانی بیانات خود، جانبازان دفاع مقدس را مصداق «بندگان صالح خدا» در قرآن کریم برشمرد و تأکید کرد: جانبازان سرافراز، یاوران حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» در زمان ظهور آن حضرت هستند و اگر قبل از تحقّق ظهور از دنیا بروند، ان‌شاءالله در حکومت جهانی امام زمان«ارواحنافداه» که عاری از فقر، نارسایی، تبعیض و فساد است، ایشان را یاری خواهند کرد./971/د102/ج

 

ارسال نظرات