۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۰۷۸

روحانیان پیشکسوتان شهادت در هشت سال دفاع مقدس بودند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که روحانیان در دفاع مقدس هم از مرزهای اعتقادی وهم از مرزهای فیزیکی دفاع کردند، گفت: روحانیان پیشکسوتان شهادت در دفاع مقدس بودند.
روحانیان پیشکسوتان شهادت در هشت سال دفاع مقدس بودند

حجت الاسلام حاجی زاده، معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که روحانیت شیعه در همه عرصه ها پیشگام مردم و پیرو ولایت بوده اند، گفت: اگر روشنگری روحانیت در جبهه ها نبود قطعا نتیجه هشت سال دفاع مقدس چیزی جز سرافکندگی ملت ایران نمی شد.

 

وی با بیان این که بیشتر شهدای هشت سال دفاع مقدس روحانی هستند، گفت: روحانیت در جبهه نقش هدایت گری و راهبری رزمندگان را داشتند و جنگ ایران و عراق را از حالت یک جنگ فرسایشی برای رزمندگان به هشت سال دفاع مقدس تبدیل کرده و رشد معنوی رزمندگان را در جبهه فراهم کردند.

 

 معاون فرهنگی حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی ادامه داد: طلاب و روحانیان خراسان جنوبی هم مانند سایر رزمندگان حضور فعالی در جبهه داشتند به گونه ای که روحانیت این استان 64 شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده از برگزاری جلسه گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در مدرسه علمیه سفیران هدایت خبر داد و گفت: این جلسه با حضور حجت الاسلام کسایی صبح فردا در حوزه برگزار خواهد شد.

 

وی یادآورشد: طلاب این حوزه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در جمع مردم دستاوردهای ارزشی هشت سال دفاع  مقدس را برای مردم تبیین خواهند کرد./968/ت303/ب 

ارسال نظرات