۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۸۵۳۰۹

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ آغاز سال تحصیلی در محل موقوفه رضوی مشهد با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، بهره برداری از مدرسه علمیه آیت الله قاینی در مشهد، ثبت 10 وقف جدید به ارزش بیش از ده میلیون ریال طی شش ماهه سال جاری در نیشابور، تکمیل ظرفیت ثبت نام سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم در 13 شهرستان خراسان و مراسم تقدیر از پژوهشگران صدا و سیما عناوین مهمترین خبرهای خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد همزمان با بازگشایی مدارس در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن این روز با هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب و دفاع مقدس نشان داد در روی زمین می توان با عزت زندگی و پیشرفت کرد بدون اینکه تحت سلطه ابرقدرت ها بود.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در باره علم آموزی گفت: حرکت در مسیر علم و دانش از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: بنا به اسناد تاریخی علم چشم پزشکی در جهان اسلام 700 سال جلوتر از اروپاست و دانشمندان بزرگی در زمینه ریاضیات، فیزیک، نجوم، فقه و پزشکی بودند که این از افتخارات جهان اسلام است.

 

مدیر کل اداره اوقاف با اشاره به تاریخ اسلام ، شرایط و ویژگی های اعراب جاهلیت افزود: پیامبر اعظم(ص) با توجه به شرایط بد حاکم در آن زمان تمدن اسلامی را بنا نهادند و به اصلاح جامعه آن زمان پرداختند که از آن جمله می توان به جنگ میان قبایل عرب از جمله دو قبیله اوس و خزرج که نزدیک به 200 سال سابق داشت اشاره کرد که توسط پیامبر(ص) به صلح تبدیل شد.

 

وی در ادامه افزود: به پاس زحمات رسول اکرم(ص) است که امروز صاحب تمدن اسلامی شدیم و افق علمی برای جامعه بشری گشوده شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد در خصوص اقدامات نظام سلطه اظهار کرد: نظام سلطه با مرکزیت در غرب جریانی رقم زد تا امپراطوری و تولیت جهان را در دست گیرد و به هیچ کشوری اجازه ظهور و بروز ندهد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که از مهمترین دستاوردهای نظام سلطه به وجود آوردن تضاد های قومی است،ادامه داد: شرایط تقسیمات کشوری نظام سلطه طوری طراحی شد که مرزها در تضاد قومی مذهبی باشند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به شرایط قبل از انقلاب در ایران بیان داشت: نظام سلطه ایران را به یک کشور مصرفی تبدیل کرده بود تا جایی که علاوه بر کالاهای مصرفی حتی پزشک از هند و پاکستان وارد می شد.

 

وی در پایان خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: صاحبان دفاع مقدس جایگاه تمدن اسلامی را که به دست نبی مکرم اسلام(ص) ایجاد شده بود بار دیگر احیا کرد و شهید احمدی روشن دانشمندی بود که در افق تمدن اسلامی به کشور خدمت کرد و اینک هر یک از شما یک احمدی روشن ، یک چمران و یک سردار در عرصه علم و دانش هستید.

 

بهره برداری از مدرسه علمیه آیت الله قاینی در آذرماه

 ابوالفضل افشاری، مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدا مشهد گفت: مدرسه علمیه آیت‌الله قاینی در ضلع شرقی میدان شهدا و در محدوده ورودی خیابان دانشگاه واقع است و برای ساخت این مدرسه، 11میلیارد و 482 میلیون و 889 هزار و 303 ریال صرف شده است.


وی در ادامه بیان کرد: زیربنای کلی این ساختمان حدود 2103 مترمربع و شامل کلاس‌های آموزشی، مجموعه اداری، سالن اجتماعات، کتابخانه، آشپزخانه، سالن غذاخوری، واحدهای تجاری و پارکینگ خودرو است که ارتباط خودروها با پارکینگ مجموعه، از طریق بالابر حمل خودرو صورت می‌گیرد.


وی از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این مجموعه را شیب دار بودن بام آن دانست.


افشاری تاکید کرد: ترکیب حجمی این ساختمان متشکل از دو منشور مثلث القاعده بوده که کلیت یک مکعب را تشکیل داده و دو هرم با قاعده مثلث پوشش نهایی و آسمانه این بنا را به آسمان پیوند می‌دهد.


وی ادامه داد: کلیه هزینه‌های صرف شده برای ساخت این پروژه توسط شهرداری مشهد بوده است.

 

ظرفیت ثبت نام سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم در 13 شهرستان تکمیل شد

طبق آمار دریافتی از ثبت نام شدگان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ظرفیت ثبت نام 13 شهرستان با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده تکمیل شد.

 

 ظرفیت ثبت نام شهرستان های بجستان، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، فریمان، قوچان، کاشمر، مه ولات کامل شده است.

 

از بین شهرستان ها یی که ظرفیت شان تکمیل شده فریمان با 162 درصد تحقق بیشترین آمار و مه ولات با 104 درصد تحقق کمترین آمار ثبت نام را به خود اختصاص دادند.

 

10 وقف جدید طی شش ماهه سال جاری در نیشابور ثبت شد

حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف وامور خیریه نیشابور گفت: 10 وقف جدید در شش ماه نخست سال جاری در شهرستان نیشابور به ثبت رسیده است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در چند سال اخیر در جهت اجرای نیات واقفین وبقاع متبرکه باعث جلب توجه مردم به وقف و بقاع متبرکه گردیده وزمینه آشنایی بیشتر مردم با موقوفات فراهم آمده ودر افزایش همکاری مردم با اوقاف نیز تاثیر گزار بوده است.

 

ذاکری اذعان داشت: در سال جاری مشاوره جهت وقف انجام می شد که در جهت دادن نیت وقف های جدید بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

رییس اداره اوقاف وامور خیریه نیشابور ادامه داد: بیشتر موقوفات با نیات عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، آموزش وترویج فعالیتهای قرآنی وازدواج دختران وپسران نیازمند شکل گرفته است.

حجت الاسلام ذاکری افزود: ارزش ریالی موقوفات سال 92، ده میلیارد و 90 میلیون ریال می باشد.

 

بازدید مدیران رسانه ملی و استانی   از کتابخانه صدا و سیمای خراسان رضوی

 عبدالملکی، مدیر کل پژوهش استان ها و خارج از کشور سازمان صدا و سیما به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری و مدیر کل و مدیران صدا وسیمای خراسان رضوی  از محل کتابخانه ساختمان رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی بازدید کردند.

 

در این بازدید مدیر کتابخانه و آرشیوهای مرکز گزارش مفصلی از وضعیت جدید کتابخانه رضوان و چگونگی ارتباط پژوهشگران و محققان مرکز از کتابخانه  به بازدید کنندگان ارائه داد.

 

 گفتنی است بازدید کنندگان از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید  به عمل آوردند و از نزدیک با  منابع و امکانات موجود در آن آشنا شدند.

 

معتبرترین نظرسنجی ها  ی انتخاباتی در مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی انجام شد

حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم تقدیر از پژوهشگران  واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای خراسان رضوی در نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اقدام های ارزشمند صدا و سیمای خراسان رضوی در حوزه های مختلف،افزود: واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای خراسان رضوی در موضوع بسیار مهم انتخابات توانست یکی از معتبرترین نظرسنجی ها را خلق کند.

 

وی افزود: سازمان صدا و سیما در بستری آرام و موثر  با ایجاد مناظرات گوناگون و ارائه تحلیل های مناسب ظرفیت خوبی برای خلق حماسه با شکوه انتخابات ایجاد کرد.

 

وی گفت: در زمینه انتخابات یکی از معتبرترین نظرسنجی ها در مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی انجام شد.

 

مدیر کل پژوهش استان ها و خارج از کشور صدا و سیما در این مراسم با اشاره به نقش حیاتی پژوهش در پیشبرد نظام رسانه ای، گفت: پژوهشگران در صدا و سیما با حدود نیم قرن تجربه متراکم و پیوسته توانسته اند  در ایران و دیگر کشورهای مختلف در حوزه نیاز سنجی از مخاطبان در غنی کردن برنامه های تولید و پخش مؤثر باشند.

 

عبدالملکی افزود: افکار سنجی جزو پیچیده ترین برنامه هایی است که باید مبتنی بر تکنیک ها و تاکتیک های خاصی انجام شود که در این زمینه واحد پژوهش صدا و سیمای خراسان رضوی توانست موفق به کسب رتبه برتر در زمینه حماسه سیاسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری شود.

 

در این مراسم که ارکانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و عباسپور مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی و همچنین جمعی از معاونان و مدیران صدا و سیمای خراسان رضوی حضور داشتند، از حوزه آموزش و پژوهش صدا و سیمای خراسان رضوی به جهت کسب مقام برتر در بین مراکز صدا و سیمای استان ها در نظر سنجی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری تقدیر شد./930/پ202/ع

ارسال نظرات