۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۱۸۵۳۱۵

نظر تولیت جدید مسجد مقدس جمکران درباره مذاکره با آمریکا

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران ادعای مذاکره از سوی آمریکای‌ها را فریب برای شکستن هیمنه مقاومت و خط امام راحل دانست و گفت: ما بیش از این‌که به حرف آمریکایی‌ها، کسانی که خواب آمریکا را می‌بینند و یا برخی از روزنامه که با ذوق زدگی مسأله مذاکره را بیان کرده و آن را باب بهشت برای حل مشکلات می‌دانند باید به سخن قرآن توجه کنیم.
توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب گذشته در دومین همایش تجلیل از طلاب شاهد و ایثارگر که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با بیان این‌که اگر شهدای صدر اسلام و کربلا نبودند چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، گفت: اگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس نبودند انقلاب اسلامی شکل نگرفته و خبری از جمهوری اسلامی نبود.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت نیاز همیشگی ما است و ما همچنان در موقعیت جنگ هستیم، دشمنان به چیزی کمتر از نابودی جمهوری اسلامی قانع نیستند و ادعای مذاکره جز فریبی برای شکستن همینه مقاومت و ویژگی‌های راهی که امام راحل ترسیم کردند نیست.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشت: ما بیش از این‌که حرف آمریکایی‌ها و کسانی که خواب آمریکا را می‌بینند، یا برخی روزنامه‌های زنجیری که هر روز با ذوق زدگی تیتر نخست خود را به مسأله مذاکره اختصاص داده و فکر می‌کنند مذاکره اتفاق بزرگی است و باب مذاکره با آمریکا گشوده شدن باب بهشت است که تمام مشکلات را حل می‌کند باید به سخن قرآن توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: دشمنی مستکبران و آمریکا با اسلام ناب محمدی است نه با اسلام وهابیت و سلفی که در اختیار آن‌ها است، آن‌ها از اسلام کربلا که الگو برای دیگران است می‌ترسند و تا زمانی که ریشه اسلام را نابود نکنند از دشمنی خود دست بر نمی‌دارند.

وی افزود: دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود که تمام استکبار برای نابودی ایران اسلامی بسیج شده بودند، در جنگ جهانی اول و دوم دو بلوک باهم درگیر بودند در حالی که در دفاع مقدس ما استکبار با تمام وجود و سرمایه به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران حاکمیت فرهنگ شهادت طلبی در میان نیروهای حزب‌الله را سبب پیروزی آن‌ها در جنگ 33 روزه دانست و عنوان کرد: چون 2 هزار نیروی حزب‌الله به دنبال شهادت بودند توانستند در برابر ارتش 40 هزار نفری اسرائیل با تمام امکانات و تجهیزاتی که داشتند پیروز شوند.

با افزایش سینما، پارک و فضاهای مختلط با نام کار فرهنگی مسیر تکامل حل نمی‌شود

وی بیان داشت: نقطه اوج محبوبیت سید حسن نصرالله در میان عرب‌ها و حتی مسیحیان لبنان زمانی بود که او فرزند خود هادی را به خط مقدم فرستاد، فرزندش نیز در این راه شهید شد و حتی جنازه او را اسرائیلی‌ها با خود بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با تأکید بر این‌که شهدا با الگوگیری از کربلا و ولایت فقیه به معراج شهادت رسیدند، گفت: از 70 هزار وصیتنامه شهیدان که در اختیار ما است مسأله الگوگیری از کربلا و ولایت فقیه بیان شده است و علما بودند که فرهنگ شهادت و شهادت طلبی را میان مردم احیا کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران مسجد را پایگاه معراج شهدا خواند و خاطرنشان کرد: مسوؤلان باید توجه کنند با گسترش فضاهای مختلط دختران و پسران، ساخت سینماهای مختلف و پارک‌ها که بعضا نام کار فرهنگی بر آن گذاشته می‌شود راه تکامل حل نمی‌شود بلکه مسیر تکامل مسیر مسجد است.

روحانیان دوازده برابر مردم شهید شده و شش برابر شهید دادند

وی یادآور شد: 97 درصد شهدا از پایگاه مسجد به معراج رفتند، نماز جماعت، نماز جمعه و پیوند با روحانیت بود که سبب رسیدن شهدا به مقام والا شهادت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که از هر دویست و چهل و چهار نفر در دهه شصت یک نفر شهید شد، بیان داشت: در میان اقشار مختلف مردم روحانیت افزون‌بر این‌که بیشترین تعدادشان شهید شدند بیشترین شهید را نیز در راه اسلام و انقلاب دادند.

وی تأکید کرد: روحانیت حداقل دوازده برابر میانگین جامعه شهید شدند و شش برابر میانگین جامعه شهید دادند، برخی‌ها خیال می‌کنند روحانیان در جنگ تنها به تبلیغ می‌پرداختند در حالی که در هفتاد عرصه‌ای مختلف روحانیان مشغول فعالیت بودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب کشور، گفت: باید به دولت مردان تذکر داد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزان جمعیت کشور دو برابر شده در حالی که مساجد دو برابر نشده است.

وی در پایان افزود: تمام بدبختی، بی‌بندباری‌ و ناهنجاری‌های مانند بی‌حجابی و بدحجابی که در جامعه رواج پیدا کرده به سبب دور شدند جوانان از مسجد است./993/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات