۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۴۴۴

آزمون شفاهی حوزه علمیه زنجان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان با اعلام خبر برگزاری آزمون شفاهی حوزه علمیه زنجان گفت: امسال نیز مانند سال های قبل طبق شرایط و ضوابط خاصی آزمون شفاهی از طلاب به عمل می آید.
آزمون شفاهی حوزه علمیه زنجان آغاز شد

حجت الاسلام علی خلفی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اعلام خبر برگزاری آزمون شفاهی سطح یک و سطوح عالی اظهار داشت: امسال هم مانند سنوات قبل از مدت ها پیش طبق شرایط و ضوابط اعلام اعلام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، طلابی که دارای شرایط بودند برای آزمون شفاهی ثبت نام کرده بودند که امروز از این عزیزان از سوی اساتیدی که از قم آمده اند آزمون شفاهی گرفته می شود.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعداد شرکت کنندگان چند نفر است و آیا آنها از شهرستان زنجان هستند تصریح کرد: خیر، از همه شهرستان های استان زنجان در این آزمون شرکت کرده اند که تعداد شرکت کنندگان در آزمون شفاهی سطح یک حدود 200 نفر است که از صبح امروز آزمون شفاهی این بزرگواران آغاز شده است؛ البته از سطوح عالی نیز امتحان شفاهی به عمل می آید که تعداد آنها نسبت به شرکت کنندگان سطح یک کمتر است.

 

معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه به موارد امتحانی آزمون شفاهی اشاره کرد و عنوان داشت: مواد امتحانی از درس های اصول فقه و فقه است که این دروس هم در سطح یک و هم در سطوح عالی وجود دارد و با هم مشترکند، البته کتاب های آنها متفاوت است مثلا در سطح یک از اصول مرحوم مظفر امتحان اصول به عمل می آید ولی در سطح دو از کتاب رسائل که کتاب بسیار جامعی در علم اصول است، امتحان به عمل می آید. /949 /ت303/ع

ارسال نظرات