۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۶۷۵
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

منافع ملی را فدای اخم سیاسی غرب و آمریکا نکنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر مذاکرات ایران و غرب بر اساس احترام به حقوق متقابل و در اصلاح سیاسی بر مبنای برد برد باشد، نتایج مطلوب حاصل خواهد شد.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که مواضع حجت الاسلام روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگرفته از توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: همانطور که رهبری سفارش داشتند؛ دیپلماسی خارجی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.


وی با بیان این‌که استقبال ایران برای مذاکره با غرب نشان دهنده حسن نیت نظام اسلامی برای تعامل و همچنین اثبات کننده فعالیت های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور است، خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات ایران و غرب بر اساس احترام به حقوق متقابل و در اصلاح سیاسی بر مبنای برد برد باشد، نتایج مطلوب حاصل خواهد شد.


سعیدی با تأکید بر این‌که آمریکا ابتدا باید از موضع حق به جانب و ظالمانه خود علیه ملت ایران دست بردارد، تصریح کرد: اگر دولتمردان کاخ سفید به دنبال نتیجه هستند، باید به عزت، حقوق و کرامت ملت ایران احترام بگذارند، چراکه مردم ایران در طول بیش از سه دهه گذشته نشان داده اند هیچگاه زیر بار زور نمی روند.


وی سخنرانی حجت السلام روحانی در سازمان ملل را تکرار مواضع 34 سال گذشته ایران اسلامی دانست و گفت: بخشی از سخنان رییس جمهور که اشاره به بحث اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی داشت، متوجه آمریکاست، چراکه رییس جمهور پیشین ایالات متحده ایران را در محور شرارت قرار داد که این امر با سخنان امروز اوباما منافات دارد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که صلح و امنیت منطقه با اشغالگری و جنگ‌افروزی آمریکا به خطر افتاده است، افزود: آمریکا با جنگ افروزی به دنبال امنیت و دموکراسی است و در این راستا به دنبال همگرایی جامعه بین المللی است، اما پیشنهاد رییس جمهور ایران همگرایی جهانی برای صلح بود نه جنگ.


سعیدی با بیان این‌که مواضع شفاف و صریح ایران در اجلاس سازمان ملل زمینه را برای مذاکرات آینده هسته ای فراهم ساخته است، گفت: در بحث مذاکرات باید همواره توجه داشته باشیم که طرف مقابل همواره منافع و مصلحت خود را در نظر گرفته و برای برد آمده است، از این رو نباید منافع و مصالح ملی را فدای اخم های سیاسی طرف مقابل در روند مذاکرات کنیم./935/ت302/ج

ارسال نظرات