۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۵۸۰۱
تشییع شهدای حزب الله در بعلبک؛

شیخ یزبک: تروریست هستیم زیرا اسرائیل را شکست دادیم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شرعی حزب الله لبنان در مراسم تشییع شهدای حزب الله که در درگیری مسلحانه با یکی از قبایل حامی مخالفان سوریه در بعلبک به شهادت رسیدند، با اشاره به اتهام‎زنی مخالفان به حزب الله گفت: ما تروریست هستیم چرا که اسرائیل را شکست داده و شکست خواهیم داد.
تشييع شهداي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر شهدای درگیری مسلحانه روز گذشته قبلیه آل شیاح با نیروهای حزب الله لبنان، امروز با حضور حجت الاسلام محمد یزبک، رییس شورای شرعی، حجت الاسلام ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی، محمد یاغی، مسؤول حزب الله در منطقه بقاع، نمایندگان پارلمان، مسؤولان محلی و قشرهای مختلف مردم در بعلبک تشییع شد.

 

حجت الاسلام محمد یزبک پیش از اقامه نماز میت بر پیکر شهدا در مجمع فرهنگی امام خمینی(ره) گفت: امیدوارم خداوند متعال این قربانیان که در راه حق و کرامت و عزت اسلامی فدا شدند، بپذیرد. ما به اندازه سر سوزن نیز از هدف وحدت امت و آزادی فلسطینی منحرف نمی شویم.

 

رییس شورای شرعی حزب الله، بعلبک را شهر قهرمانان توصیف کرد و افزود: بقاع تنها پایگاه مقاومت نبود، بلکه بقاع و بعلبک خود از مقاومت به شمار می آیند. مقاومت از این سرزمین آغاز شد. بعلبک شهر خورشید و قهرمانان است و به همه لبنانی ها تعلق دارد.

 

وی حادثه بعلبک را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: متأسفانه نماینده پارلمان به صورت علنی به اتهام زنی علیه حزب الله می پردازد و این جنبش را تروریسم توصیف می کند. بله؛ ما تروریست هستیم چرا که اسرائیل را شکست داده و تروریست باقی می مانیم زیرا باز هم اسرائیل را شکست می دهیم.

 

شیخ محمد یزبک ادامه داد: با نام شهدایمان از همه می خواهیم که به فکر امنیت کشور باشند و از لبنان حمایت کنند. همه ما در بعلبک باقی می مانیم و بر دهان کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، می کوبیم.

 

گفتنی است در درگیری شدیدی که میان اعضای قبیله آل شیاح با نیروهای امنیتی در شهر بلعبک رخ داد عماد بلوغ از مسؤولان حزب الله لبنان به همراه سه تن دیگر از نیروهای این جنبش به شهادت رسیدند.

 

این درگیری ها در اعتراض به ایجاد ایست بازرسی حزب الله لبنان در برخی مناطق شهر به وقوع پیوست.

 

قبیله آل شیاح از قبایل سنی حامی مخالفان سوریه محسوب می شود و با حزب الله دشمنی دیرینه دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات