۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۸۹۸
در تماس تلفنی با مفتی بعلبک؛

امام جمعه بیروت:شهروندان بعلبک همانند دیواری در برابر فتنه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت در تماس تلفنی با مفتی اهل تسنن شهر بعلبک با اشاره به درگیری مسلحانه در این شهر و شهادت جمعی از نیروهای حزب الله، ساکنان بعلبک را همانند دیواری در برابر فتنه توصیف کرد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت با شیخ ایمن بکر الرفاعی، مفتی اهل تسنن شهر بعلبک تماس گرفت و آخرین تحولات کشور به ویژه درگیری مسلحانه اعضای قبیله آل شیاح با نیروهای حزب الله را مورد بررسی قرار داد.

 

فضل الله در این تماس تلفنی از نقش مفتی بعلبک در آرام سازی اوضاع تقدیر کرد و گفت: هوشیاری شهروندان بعلبک و بقاع همانند دیواری در برابر هرگونه فتنه سیاسی و مذهبی است.

 

وی افزود: ساکنان بعلبک و بقاع نشان دادند که درگیر فتنه مذهبی و سیاسی نشده، از نزاع شیعه و سنی دور بوده و از درگیری و جنگ داخلی به شدت نفرت دارند.

 

امام جمعه بیروت از نقش علما و سایر شخصیت ها در آرام سازی اوضاع تقدیر کرد و اظهار داشت: علما و شخصیت ها نقش بسیار پررنگی را در آرام سازی اوضاع شهر بعلبک پس از آن درگیری مسلحانه ایفا کرده و اجازه به خطر افتادن وحدت و همزیستی مسالمت آمیز را نمی دهند.

 

حجت الاسلام فضل الله در پایان تصریح کرد: ارتباط مستمر علما، سیاستمداران و شخصیت های اجتماعی ضروری است.

 

گفتنی است در درگیری مسلحانه شدیدی که میان اعضای قبیله آل شیاح با نیروهای امنیتی در شهر بلعبک رخ داد عماد بلوغ از مسؤولان حزب الله لبنان به همراه سه تن دیگر از نیروهای این جنبش به شهادت رسیدند.

 

این درگیری ها در اعتراض به ایجاد ایست بازرسی حزب الله لبنان در برخی مناطق شهر به وقوع پیوست.

 

قبیله آل شیاح از قبایل سنی حامی مخالفان سوریه محسوب می شود و با حزب الله دشمنی دیرینه دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات