۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۰۲۳
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی:

امنیت مالی مهم ترین رکن اقتصاد اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که اسلام توجه زیادی به امنیت مالی مردم دارد، گفت: امنیت مالی مهم ترین رکن اقتصاد اسلامی در جامعه است.
اقتصاد اسلامي

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که آیین مقدس اسلام برای حفظ و امنیت مالی جامعه قوانین خاصی دارد، گفت: اگر به قاعده های اسلامی که در خصوص اقتصاد و امنیت مالی مطرح شده توجه شود نه تنها حقوق کسی ضایع نمی شود بلکه مردم حافظ مال و منافع یکدیگر هم می شوند.

 

وی افزود: اسلام برای حفظ مال افراد جامعه اجازه می دهد که انسان نماز واجبش را باطل کند تا بتوان مال افراد را از آسیب حفظ کند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی با بیان این که اسلام حفظ مال اشخاص را یکی از ارکان اساسی حفظ جامعه می داند، گفت: اسلام به حدی در زمنیه امنیت مالی اشخاص حساس است که کسانی را به حقوق مردم تجاوز می کنند را تا سرحد مرگ تنبیه و مجازات می کند.

 

حجت الاسلام عارفی ادامه داد: در شرایط کنونی که نوسانات قیمت در عرصه اقتصاد مال و منافع مردم را در خطر قرارداده است وظیفه دولت به عنوان مجری حکومت اسلامی ایجاد تعادل و حفظ ثبات در قیمت ها است تا بتواند از رکود اقتصادی خودداری کرده و جلوی نابودی مال و منافع عموم مردم جامعه را بگیرد.

 

وی افزود: دولت زمانی قادر به حفظ مال و منافع عموم مردم است که بتواند با یک برنامه دراز مدت اقتصادی، دست واسطه گران را از اقتصاد کوتاه کرده و تولید ملی را رونق دهد.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که برنامه ریزی کوتاه مدت و ثبات قیمت ارز درمان موقت و مقطعی برای اقتصاد است، گفت: این برنامه در کوتاه مدت شاید دارای اثر باشد ولی در درازمدت ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد وارد می کند برهمین اساس دولت باید حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه اقتصادی را مد نظر قرار دهد.

 

وی یادآورشد: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد راهگشای دولت در تنگناهای مختلف اقتصادی است./968/ت302/ب

ارسال نظرات