۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۱۶۷
تولیت آستانه مقدسه:

هیچ بن بستی در دین وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دائمی و ارتباط میان حوزه و دانشگاه در قم، گام‌های مؤثری در زمینه همکاری این دو مرکز علمی برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی اصطلاحی برگرفته از قرآن کریم است، گفت: کلمه جهاد از قرآن استخراج شده و جهاد دانشگاهی خیمه‌ای در نظام اسلامی است.
وی با اشاره به تفاوت‌های اجتهاد در مذاهب مختلف، ابراز کرد: مسلمانان دستورات و احکام الهی را از قرآن و سنت استخراج می‌کنند و سنت اهل بیت(ع) ادامه سنت پیامبر خدا است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: مجتهدان هیچگاه سخنی را بدون دلیل و مدرک نمی‌زنند و از آیات و روایات استفاده می‌کنند از این رو هیچ بن بستی در مسائل دینی وجود ندارد.
وی بیان کرد: علمای مذاهب دیگر تلاش می‌کنند که حتی فتوای باطلی را برای دستیابی به هدف خود صادر کنند در حالی که در مکتب اهل بیت (ع) چنین کاری صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه قم گفت: امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دائمی و ارتباط میان حوزه و دانشگاه در قم، گام‌های مؤثری در زمینه همکاری این دو مرکز علمی برداشته شود.
یادگاری رییس جهاد دانشگاهی نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد با همکاری حوزه علمیه اقدامات مؤثری در جهاد دانشگاهی صورت گیرد./927/پ203/ج
ارسال نظرات