۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۸۶۴۸۶

برگزاری جشن پیوند آسمانی در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که بخشی از درآمد موقوفات برای ازدواج جوانان هزینه می شود، گفت: 30 امام زاده شاخص استان میزبان جشن پیوند آسمانی زوج های جوان همزمان با سال روز ازدواج حضرت علی وحضرت زهرا هستند.
جشن ازدواج پيوند آسماني

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که پیوند آسمانی حضرت علی و زهرا کامل ترین الگو برای زوج های جوان است، گفت: اداره کل اوقاف هر ساله بخشی از درآمد موقوفات را به برگزاری جشن ازدواج برای زوج های جوان و خرید جهیزیه اختصاص می دهد و امسال هم از محل موقوفات 20 میلیون تومان برای ازدواج 20 زوج جوان اختصاص داده شده که جشن ازدواج آنها ظهر امروز در محل امام زادگان شهدای باقریه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: هدف از برگزاری سلسه جشن های پیوند آسمانی ترویج الگوی ازدواج آسان در میان زوج های جوان بوده و سعی می شود با اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی نگاه مادی خانواده ها را نسبت به مقوله ازدواج منطقی و منصفانه کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا همان الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی مد نظر مقام معظم رهبری است که علاوه بر تعالی فرد موجب تعالی جامعه نیز می شود.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری جلسات تبلیغی از دیگر برنامه های اوقاف همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا در بقاع متبرکه است.

 

وی ساده زیستی، عشق و محبت، رعایت احترام متقابل، همکاری، دلسوزی و کمک به سازندگی فردی و اجتماعی را مهم ترین شاخصه زندگی حضرت علی و زهرا عنوان کرد.

 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی گفت: سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا یک الگوی اسلامی و جهانی برای زوج های جوان است.

 

حجت الاسلام گرایلی یادآورشد: در حال حاضر تنها راهی که تشکیل خانواده و امر ازدواج را برای جوانان فراهم می کند ازدواج آسان است. /968/ت303/ب

ارسال نظرات