۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۵۵۴
آیت الله مکارم شیرازی:

بدخواهان شیعه سرمایه ای جز تهمت، دروغ و مطالب بی اساس ندارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر این که با وجود شیطنت بدخواهان، روز به روز بر گرایش جهانیان به مکتب اهل بیت افزوده می شود، عمل به حدیث ثقلین را بزرگ ترین افتخار شیعیان دانست و گفت: بدخواهان شیعه سرمایه ای جز تهمت، دروغ و مطالب بی اساس ندارند.
افتتاحيه دوره جديد مرکز تخصصي شيعه شناسي در قم افتتاحيه دوره جديد مرکز تخصصي شيعه شناسي در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه دوره جدید مرکز تخصصی شیعه شناسی در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(ص) را تبریک گفت.

 

وی در ادامه بزرگ ترین افتخار شیعیان را عمل به حدیث ثقلین دانست و خاطرنشان کرد: تمسک به قرآن و عترت افتخار حقیقی و واقعی شیعه است، در حالی که ما معتقدیم دیگران این افتخار را به طور کامل ندارند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در سایه این افتخارات خداوند تبارک و تعالی افتخارات دیگری را نصیب شیعیان کرده است، ابراز داشت: ما افتخار می کنیم که اصل عقلانیت را پذیرفته ایم و به آن اهتمام جدی داریم؛ جای تعجب است که در قرآن بیش از هفتاد آیه درباره تذکر و تعقل وجود دارد، اما با این وجود گروهی پیدا می شوند و این آیات را نمی بینند و عقلانیت را منکر می شوند.

 

این مرجع تقلید یادآورشد: اگر استدلال های قرآن درباره توحید و معاد را مورد تامل و مداقه قرار دهیم درمی یابیم که از بیست راه عقلی قرآن وجود خدا را اثبات می کند و از شش راه معاد را ثابت می کند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افتخاردیگر شیعیان را پذیرش اصل الامر بین الامرین(نفی جبر و تفویض) دانست و افزود: عده زیادی قائل به جبر هستند و عده ای نیز معتقدند انسان به حال خود رها شده است، اما شیعه چنین اعتقادی ندارد.

 

وی افزود: پذیرش اصل مهم تبعیت احکام از مصالح و مفاسد افتخار دیگر شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت است، در حالی که گروه زیادی از مسلمانان هستند که می گویند ممکن است احکام هیچ مصلحت و مفسده ای نداشته باشد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چهارمین افتخار شیعیان در سایه پیروی از اهل بیت، مفتوح بودن باب اجتهاد است؛ با وجود عالمان با تجربه و بینش های قوی تر و تضارب افکار سبب می شود که فقه اسلام بالنده و پویا شود، اما اگر اینها را در چهار مذهب منحصر کنیم بالندگی از میان می رود و مسائل مستحدثه را چه کسی باید پاسخ دهد؟

 

این مرجع تقلید با بیان این که ما مدافع چنین مکتبی هستیم، خطاب به دانش پژوهان مرکز تخصصی شیعه شناسی، ابراز داشت: شما باید قدردان توفیقی باشید که خداوند نصیب شما کرده است؛ شما در مسیری نورانی تحصیل و فعالیت می کنید که انسان را از گمراهی به سوی نورانیت هدایت می کند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با وجود مخالفت ها، شیطنت ها و افتراءهایی که علیه این مکتب می شود، مکتب شیعه و اهل بیت روز به روز در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: آنها سرمایه ای جز دروغ و تهمت و مطالب بی پایه و اساس علیه شیعیان ندارند، از این رو وظیفه ما این است که بیش از پیش تلاش کنیم تا این آفتاب را از زیر ابرهای ظلمات تهمت و دروغ بیرون آوریم.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: دنیای امروز تشنه مذهب آسمانی است و این مذهب جز مکتب اهل بیت و شیعه نمی تواند باشد چراکه مذهب ما مذهب تعقل و عقلانیت است و ما می توانیم آینده دنیا را به سوی مکتب اهل بیت به پیش ببریم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان از تلاش ها و زحمات مدیران، دست اندرکاران، اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی شیعه شناسی تقدیر و برای آنان آرزوی توفیق کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات