۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۶۸۲۹
امام جمعه تبریز:

مفهوم حقیقی خانواده در غرب رنگ باخته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این که مفهوم حقیقی خانواده در غرب رنگ باخته است، گفت: بسیاری از مغضلات اخلاقی غرب نشأت گرفته از عدم توجه به تربیت دینی فرزندان و کودکان در محیط خانواده بروز می کند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران ستاد گرامیداشت هفته جهانی کودک در تبریز اظهار داشت: از دیدگاه اسلام، آیات قرآنی و مضمون احادیث و روایات وارده از سوی ائمه اطهار(ع) تربیت کودکان یکی از مهمترین اصول بنیادین در نظام اخلاقی جوامع محسوب می شود.


وی با بیان این‌که عالی‌ترین مفاهیم حقوق بشر امروز 1400 سال پیش از سوی پیامبر گرامی اسلام(ع) و ائمه هدی بیان شده است، خاطرنشان کرد: اگر کودکان در کانون گرم خانواده به درستی با موازین دینی و آموزه های اسلامی تربیت و رشد یابند، بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه برطرف خواهد شد.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که توجه به نظام تربیتی خانواده ها در جامعه اهمیت بسزایی دارد، گفت: غفلت از نقش و جایگاه والدین آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت، اگر امروز شاهد معضلات اخلاقی، اجتماعی و پدیده‌های شومی همچون گسترش طلاق در جوامع هستیم، نشان از بی توجهی به اهمیت و نقش ازدواج و تشکیل خانواده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بسیاری از مغضلات اخلاقی غرب نشأت گرفته از عدم توجه به تربیت دینی فرزندان و کودکان در محیط خانواده بروز می کند، گفت: به عبارت دیگر خانواده مفهوم حقیقی خود در غرب را باخته است و تربیت دینی کودکان رو به فراموشی می رود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که احترام و محبت به کودکان مورد تأکید آموزه های دینی است، اظهار داشت: وادار کردن کودکان به کار اجباری مذموم است و بنابر احادیث و روایات وارده چنین اعمالی جایی در مفاهیم دینی اسلام ندارد.


آیت الله شبستری همچنین خواستار توجه به نیازهای معنوی و معرفتی کودکان شد و گفت: هفته جهانی کودک فرصتی مغتنم برای انتقال پیام‌های قرآنی و ارزش های سبک زندگی اسلامی به کودکان است، تربیت نسل پویا و خلاق باید از سنین کودکی آغاز شود.


گفتنی است، در پایان این دیدار هر  یک از مسؤولان ستاد گرامیداشت هفته جهانی کودک در تبریز به تشریح برنامه های اجرا شده در استان پرداختند./935/پ203/ج

ارسال نظرات