۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۸۵۱

برپایی نمایشگاه هنری حج در قطر

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه هنری بین‎المللی با موضوع محوری حج در پایتخت قطر در حال برگزاری است.
اثر هنري با موضوع حج
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه هنری بین المللی "سفر به حج از طریق هنر" با هدف نمایش آثار هنرمندان مسلمان در مورد حج از دیروز در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد.
 
برگزارکنندگان نمایشگاه "سفر به حج از طریق هنر" مدعی هستند که این نمایشگاه نخستین نمایشگاه بین المللی برگزار شده در دنیای اسلام است که آثار هنری مربوط به حج در آن نمایش داده می شود.
 
عایشه الخاطر، مدیر موزه هنر اسلامی دوحه در یک کنفرانس خبری در این ارتباط گفت: برگزاری نمایشگاه هایی نظیر این نمایشگاه به طور سنتی در اختیار موزه های اروپایی و آمریکای شمالی بوده است.
 
وی افزود: موزه هنر اسلامی دوحه تلاش می کند که گذشته مسلمانان را آشکار سازد تا الهام بخش نسل های آینده باشد و ما معتقدیم که استفاده از قدرت هنر برای وارد کردن داستان های موجود در فرهنگ اسلامی به زندگی روزمره ضروری است، همان هدفی که اطمینان داریم این نمایشگاه به آن دست خواهد یافت.
 
نمایشگاه "سفر به حج از طریق هنر" از روز چهارشنبه 9 اکتبر افتتاح شده و تا روز 5 ژانویه 2014 ادامه خواهد یافت.
 
اشیایی از مجموعه داران قطری که بسیاری از آنان تا پیش از این در هیچ جای دیگری عرضه نشده اند به همراه آثار هنری موجود در موزه هنر اسلامی دوحه در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند.
 
سخنرانی کارشناسان برجسته ای مانند تیم مکینتاش، میزگردی با حضور سه تن از هنرمندان معاصر به نام های احمد مطر، ولید سیطی و خلیفه العبیدلی و حضور عکاسان بین المللی شناخته شده مانند پیتر ساندرس (انگلیس)، ریم الفیصل (عربستان سعودی) و کایوزوشی نوماچی (ژاپن) از دیگر برنامه های نمایشگاه هنری دوحه قطر با موضوع حج است.   
 
با این حال، این نخستین نمایشگاه بین المللی با موضوع حج نیست که برگزار می شود.
 
در سال 2012 میلادی نیز موزه British Museum انگلیس یک نمایشگاه اختصاصی با موضوع حج به منظور آشنایی غیرمسلمانان با این مراسم معنوی برگزار کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات